sobota, 29 kwietnia 2023

Siła emocji

Tytuł: Siła emocji. Jak je rozpoznać, kontrolować i ułatwić sobie życie
Tytuł oryginału: Master Your Emotions: A Practical Guide to Overcome Negativity and Better Manage Your Feelings
Autor: Thibaut Meurisse
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 236
Wydawnictwo: Sensus


"Świadomość swoich uczuć to pierwszy krok w stronęę przejęcia nad nimi kontroli. Czasem bardzo długo trwa, nim uświadomimy sobie, że straciliśmy kontakt ze swoimi emocjami."

Emocje towarzyszą nam nieustannie. Jednak to od nas zależy czy im się poddamy, czy zapanujemy nad nimi. Ale najpierw musimy je dokładnie poznać, by dopiero później nauczyć się nad nimi panować i nad swoim życiem. Wydaje się to trudne, szczególnie kiedy łatwo się im poddajemy. Dlatego właśnie powstał ten poradnik.



"Wszyscy doświadczamy w ciągu swojego życia szerokiej gamy emocji."

Muszę przyznac, że jestem osobą dosyć emocjonalą i kiedy emocje stają się we mnie silne to bardzo ciężko mi nad nimi zapanować. Miałam już okazję trochę poczytać o emcjach w poprzednim poradniku - Jak pokochać siebie, jadnak był to zaledwie mały wycinek. Po tej książce spodziewałam się zrozumieć więcej. Niestety książka była dla mnie trudna, napisana nieprzystępnym językiem. Wiele rzeczy wydawało mi się bez sensu, ciężko było mi przyswoić sobie przedstawioną tutaj wiedzę. Poczułam duże rozczarowanie, bo więcej dowiedziałam się z fragmentu poradnika Jak pokochać siebie, niż tego, gdzie autor skupił się głównie na emocjach. Być może jednak łatwiej mi było przyswoić sobie wiedzę przekazywaną od kobiety dla kobiet, niż przekazywaną przez mężczyznę, który do tematu podszedł bardziej na surowo. Być może mężczyźni będą mieli więcej szczęścia.

Za poradnik serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sensus.


Moja ocena:
4/10

6 komentarzy:

  1. Kurczę szkoda, że książka okazała się tak słaba, bo miałam nadzieję, że będę mogła po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto poznać taki poradnik, gdyż emocje codziennie nam towarzyszą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I tak planuję ją przeczytać, bo jestem przyzwyczajona do dużej ilości surowych faktów w książkach...

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że publikacja okazała się nieudana.

    OdpowiedzUsuń