czwartek, 6 kwietnia 2023

Rówieśniczka diabła

Tytuł: Równieśniczka diabła
Autor: Karolina Kołbuc vel Caroline Angel
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 264
Wydawnictwo: Editio

"Czasem chciałabym być Fioną ze Shreka. Mamy ze sobą wiele wspólnego. Obie jesteśmy zamknięte w smoczej wieży, z tą różnicą, że w moim życiu w rolę tego postrachu ludzi wciela się mój brat. Pragnę, aby mnie uratował jakiś rycerz w lśniącej zbroi, lecz na całym świecie nie ma takiego głupca, który chciałby rozpętać wojnę z Dirkiem."

Mae i Gabriel obiecali sobie, że będą czekać na siebie dziesięć lat, a jeśli się nie odnajdą w ciągu tego czasu, mogą o sobie zapomnieć. Dziesięć lat do dosyć sporo, ale Mae nie wątpi w Gabriela i nie przestaje go kochać. Wie, że ten ją kiedyś odnajdzie. Na przeszkodzie jednak staje jej brat, który zrobi wszystko by nie pozwolić tej dwójce ponownie się spotkać.


"
Był nieokiełznanym draniem, który ukradł dla siebie moje serce."

Królewna pilnowana przez smoka miałaby większe szanse na uwolnienie się z wieży Mae. Ale Mae nie jest księżniczką. Od dziecka zna brutalny świat i wie jakimi prawami się on rządzi. I jest waleczna. Nie pozwoli by jej ukochany sam toczył walki. I nie pozwoli by nadal ktoś deydował o jej losie.


 "Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale...

Historia przypomina mi trochę Romea i Julię, jednak powiedziałabym, że to takie luźne odwzorowanie. Bardzo spodobał mi się pomysł na fabułę, jadnak myślę, że nie został on w pełni wykorzystany. Nie czułam tutaj tego klimau, jaki zazwyczaj pojawia się przy gangach motocyklowych. Z kolei dużym plusem jest postać Mae. Niesamowicie polubiłam tą dziewczynę. Podczas czytaniała miałam wrażenie, że udałoby mi się z nią zaprzyjaźnić, jeśli poznałabym ją w prawdziwym życiu. Była waleczna, ale była w niej też jakaś delikatność. Polubiłam też Gabriela, ale nie zrobił on na mnie szczególnego wrażenia. Dzięki plastycznemu językowi powieść pochłonęłam w jeden wieczór.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Editio.

Moja ocena:
7/10
 

5 komentarzy: