środa, 12 kwietnia 2023

Pizza, tinder i prosecco

Tytuł: Pizza, tinder i prosecco
Autor: Agata Czubik
Rok wdyania: 2023
Liczba stron: 370
Wydawnictwo: Novae Res

"Werona. To miasto od zawsze pojawiało się w mojej głowie, po to aby w końcu móc na stałe zagościć również w sercu. Mimo wielu pięknych, które zwiedziłam we Włoszech, Werona jest tym, do którego zawsze będę wracać z uśmiechem na ustach. Jest dla mnie najpiękniejszym włoskim miastem."

Julia i jej przyjaciółki są dosyć szalone. Ich spontaniczny wypad do Werony ma być odskocznią od nudnej codzienności. Celem, który im przyświeca jest cieszenie się z każdej przeżytej chwili. Dziewczyny planują jeść, pić, śmiać się, uawiać na randki z tindera  i flirtować z gorącymi Włochami.


 "Włoskie piosenki zawsze wywołują u mnie uśmiech na twarzy."

Julia szybko nawiązuje znajomość, a kiedy ta równie szybko się kończy i napłenia dziewczynę gorzkim rozczarowaniem, Julia zaczyna wątpić, że uda jej się znaleźć kogoś gonego uwagi. I wtedy spotyka kolejnego mężczyznę, który pokazuje jej jak powinno się celebrować życie w prawdziwie włoskim stylu.


 "Szalona w tym czasie często widuje się z typami z Tindera, a spotkania te zazwyczaj kończą się na jednej nocy. Faceci w tych czasach są bardzo dziwni. Nie wiedzą czego chcą, i trudno im dogodzić, ale prawdę mówiąc, kto powiedział, że z kobietami jest łatwiej?" 

Z Julią mam tylko jedną cechę wspólną - kocham Włochy. Poza tym, ta dziewczyna.. ugh.. Chyba jeszcze nigdy aż tak nieznosiłam jakiejś postaci. Ona i jej przyjaciółki były nie tyle szalone co frywolne, puszczalskie i głupie. Nie liczyło się dla nich nic poza seksem i wykorzystywaniem innych dla własnych korzyści. Przez cały czas byłam zażenowana ich zachowaniem. Nie podobało mi się też, że w swoich poglądach popadały ze skrajności w skrajność. Jedyne co podobało mi się w tej książce to opisy miejsc, klimatycznych uliczek, pysznego jedzenia... i wplatanie włoskich słów czy krótkich zdań. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
2/10
 


7 komentarzy:

  1. Już wiem, czego na pewno nie czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachowania kobiet nie oceniam. Chcą się bawić, niech się bawią, ale chyba nie jest to treść, która porwie mnie i wniesie coś ciekawego do mojego życia, więc raczej po książkę nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam ochoty na żenujące książki

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki nie przeczytam, ale do Werony bardzo chcę pojechać <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro taka niska ocena, to nie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie spełniła oczekiwań :)

    OdpowiedzUsuń