piątek, 7 października 2022

Szczęśliwa gwiazda

Tytuł: Szczęśliwa gwiazda
Tytuł oryginału: The Texas Ranger
Autor: Diana Palmer
Cykl: Hutton (4)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 297
Wydawnictwo: HarperCollins

"Dwa lata temu popełnił błąd swojego życia, źle oceniając kobietę, którą zdążył naprawdę... polubić. Nie winiła go za to, przez co musiała przejść z jego powodu - wiedział o tym od swojej siostry. On jednak miał do siebie taki żal, że rzucił pracę w Straży, wyjechał z Teksasu i zatrudnił się w FBI."

 Sierżant Marc Brannon przed laty dwa razy źle ocenił kobietę, która była dla niego ważna. Nie mogąc poradzic sobie ze smutkiem i żalem, wyjechał i rozpoczął nowe życie. Obecni prowadzi nowe śledztwo w sprawie morderstwa. Sprawa okazuje się być bardzo zawikłana - narusza interesy mafii i zdaje się być powiązana z wydarzeniami sprzed dwóch lat.


 "Cały czas widzisz we mnie mężczyznę, który cię zostawił bez słowa."

Partnerką Marca z ramienia prokuratury zostaje jego była dziewczyna Josette. Przed laty ich relacje były trudne, a brak zaufania przesądził o ich rozstaniu. Teraz jednak, dla dobra sprawy, nad którą pracują, muszą zapomnieć o dawnych urazach. Wiedzą, że morderca zaatakuje ponownie i muszą nauczyć się polegać na sobie oraz wygrać wyścig z czasem, by zginęła kolejna niewinna osoba. Oboje są profesjonalistami i robią wszystko, by odnaleźć mordercę i zapobiec kolejnym śmierciom, jednak wciąż nie potrafią zapanować nad własnymi uczuciami...


 "Zapatrzył się na nią w milczeniu, wyobrażając sobie, jak wyglądałoby ich wspólne życie."

Szczęśliwa gwiazda to jedna z tych powieści, która nie każdemu przypadnie do gustu. Jej pierwsze wydanie miało miejsce w 2001 roku i choć to nie było dawno, to czuć tu inną mentalność. Josette daleko do współczesnej, wyzwolonej kobiety. Marc z kolei nie patrząc na jej zgodę, całuje ją kiedy tylko jemu to pasuje. Zdaję sobie sprawę z tego, że tak wykreowane postaci mogą irytować bądź razić. Ja jednak polubiłam ten specyficzny klimat zawsze w takich momentach myśląc, że kiedyś takie zachowania były normalne i nie psuje mi to wtedy radości z przeżywania historii. Nie przeszkadza mi również przewidywalność fabuły, bo rekompensuje mi to bijące z lektury ciepło i silne uczucia, które zawsze w jakiś spoób mi się udzielają.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.

Moja ocena:
8/10
 

8 komentarzy:

  1. Dawno już nie czytałam żadnej książki tej autorki, a skoro ją polecasz to wezmę ją pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś czytałam jakąś książkę tej Autorki, ale tej konkretnej nie znam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie jestem do niej przekonana. Może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz na jakiś czas nie mam nic do przewidywalnych książek :D Dobrego poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń
  5. To w sumie ciekawe, że wydawnictwo postanowiło ją wznowić ;)

    OdpowiedzUsuń