niedziela, 23 października 2022

Wybrańcy

Tytuł: Wybrańcy
Tytuł oryginału: Graceling
Autor: Kristin Cashore
Cykl: Siedem Królestw (1)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: Poradnia K

"A jednak dziwny to był potwór, bo w głębi serca obawiał się własnej brutalności i pogardzał nią. Wyrzucał sobie własną dzikość. A czasem nawet buntował się i odrzucał ją zupełnie. Ale gdy zachowywał się inaczej, to czy przestawał być potworem? Czy stawał się czymś innym?"

 

Katsa ma siedemnaście lat i jest bardzo potężna. Należy do Obdarzeńców. Posiada niezwykły dar, który ją samą napawa obrzydzeniem, ale jest przydatny dla króla - dar zabijania. Z ramienia władcy działa jako jego egzekutorka, ale sama wolałaby ratować życie niż je odbierać. Gdy staje się to dla niej nie do zniesienia, zakłada tajną Radę, by walczyć z tyranią.


 "Gdy jesteś potworem ludzie dziękują ci za każdym razem, gdy zachowasz się jak człowiek."

Życie Katsy zmienia się w dniu, gdzy poznaje przystojnego księcia Po z odległego królestwa posiadającego dar walki. Początkowo nic nie wskazuje na to, że zdołają się choćby zaprzyjaźnić, jednak niebawem wyruszą w podróż, podczas której odryją o sobie wiele nowych prawd oraz trafią na trop przerażającej tajemnicy w odegłym królewstwie.


  "- Wybacz to, co powiem, ale nie należysz do najbardziej spostrzegawczych osób, jakie spotkałem w życiu - zauważył jeszcze Raffin. - Twoja zdolność przegapiania rzeczy oczywistych jest zadziwiająca."

Wybrańcy to książka, do której wróciłam z sentymentem. Czytałam ją dobrych kilka lat temu i niewiele z niej zapamiętałam. Kiedy zobaczyłam, że wydanie jej zostało wznowione, postanowiłam odświeżyć sobie tą historię. Miałam to szczęście, że zakochałam się w niej ponownie. Na uwagę zasługują tu przede wszystkim bohaterowie. Bardzo ich polubiłam, szczególnie za to, co robili - próbowali uczynić świat lepszym. A do tego ich relacja opierała się na partnerstwie, a właśnie to jest dla mnie niezwykle ważne. Na uwagę zasługuje tu również wykreowanie świata i barwne jego opisanie oraz pomysł na stworzenie Obdarzeńców - ludzi posiadających niezwykłe dary. Nie zabrakło tu również emocji, które towarzyszyły mi jeszcze na długo po przeczytaniu powieści. Książka zasługuje na uwagę, a ja już z niecierpliwością wyczekuję premiery kolejnego tomu, która będzie niebawem. 

 Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Poradnia K.

Moja ocena:
9/10

5 komentarzy:

  1. Mam komuś zaproponować przeczytanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zainteresowała mnie, lubię książki z nutą nierealności.

    OdpowiedzUsuń
  3. To nie mój gatunek,ale muszę przyznać,że fabuła wydaje się bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubię wracać do książek, do których mam sentyment :) A jeśli chodzi o ten tytuł, to już wiem, komu go polecę ;)

    OdpowiedzUsuń