czwartek, 20 lipca 2023

Pokusa

Tytuł: Pokusa
Tytuł oryginału: Temptation
Autor: Ivy Smoak
Cykl: The Hunted (1)
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 321
Wydawnictwo: Editio

"Przy wyjściu podłoga była śliska, bo wszyscy ciągle wchodzili i wychodzili, a na dworze padało. Mimo protestów Melissu założyłam kalosze i bardzo się z tego cieszyłam, bo poślizgnęłam się nagle na linoleum. Gdy odzyskałam równowagę, ktoś wszedł pospiesznie do kawiarni. Otworzone z rozmachem drzwi trafiły na mój kubek. Kawa chlapnęła mi na koszulę, a kubek poleciał na ziemię. Znów się poślizgnęłam, ale nagle poczułam, że przytrzymują mnie dwie silne dłonie."

Penny Taylor zaczyna drugi rok studiów. Pierwszego dnia zajęć udała się do ulubionej kawiarni chłopaka, z którym się spotykała, w nadziei, że tam na niego wpadnie. Nie przyszedł, co ją bardzo zasmuciło. Wychodząc z zimną już kawą, zderzyła się w drzwiach z najprzystojniejszym mężczyzną jakiego w życiu spotkała. Podczas tego małego wypadku oblała sobie bluzkę kawą, a w ramach rekompenasty dostała od nienzjaomego jego sweter. Bardzo szybko okazało się, że wybawiciel jest jej nowym wykładowcą.


  "Nie chciałam narobić profesorowi Hunterowi kłopotów. I z pewnością nie chciałam narobić kłopotów sobie."

Profesor James Hunter pod maską życzliwej uprzejmości, skrywał wiele mrocznych sekretów. Jeszcze niedawno mieszkał w Nowym Jorku i prowadził życie miliardera. Teraz pracuje na uniwersytecie i pilnie strzeże swojej prywatności. Choć to było wbrew zasadom odwzajemnił uczucie swojej studentki. Jest to jednak kolejna tajemnica, którą muszą utrzymać w sekrecie, a to nie będzie łatwe, przy jej wścibskiej współlokatorce i chłopaku, któremu Penny ciągle wysyła sprzeczne sygnały.


  "W takim razie niech mnie pan nauczy, profesorze Hunter."

Zakazany romans studentki z wykładowcą - jestem na tak! Ale sam dobry pomysł to jeszcze nie wszystko. Początek był niezły, ale im bardziej zagłębiałam się w tą powieść, tym większe czułam zniesmaczenie. Autorka zrobiła z niego tani erotyk, który nie miał zbyt wielkiego sensu. Bohaterka okazała się rozchwianą idiotką, która nie mogła zdecydować się na jednego faceta, co chwilę spotykała się raz zjednym raz z drugim i pozwalała sobie z nimi na erotyczne zbliżenia. Zachowywała się bardzo dziecinnie w tym wszystkim i pozwalała sobą kierować swojej przyjaciółce, nie potrafiła jej się powstawić i robiłą wtedy coś wbrew sobie. Sam profesor Hunter początkowo zrobił na mnie bardzo duże wrażenie, ale później też wydawał mi się jakiś dziwny i mnie irytował. Czasami miałam już dosyć tego, że ciągle za nią biegał i zapewniał, że nigdy jej nie opuści, a ostatecznie obraził się o, według mnie, dosyć błahy problem, który wyniknął po części z nieporozumienia. Trochę jestem ciekawa, jak potoczą się dalsze losy tej dwójki, ale jeśli nadal mają się zachowywać tak, jak do tej pory, to chyba przez to nie przebrnę.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Editio.

Moja ocena:
5/10

8 komentarzy:

  1. Raczej nie będę czytała tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też irytują mnie takie bohaterki, które zachowują się idiotycznie, ale mimo to chciałabym tę książkę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka raczej mnie nie zainteresowała, ale pan z okładki (a przynajmniej jego połowa) całkiem przystojna ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakazany romans studentki z wykładowcą? Nie dla mnie, ale znam kogoś, kto uwielbia podobne tematy w książkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zapowiada się romansik z tajemnicą:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka mnie zaciekawiła :D Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj widziałam tę książkę u mojej koleżanki :)) Ona uwielbia takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o niej i na 100% nie będę ją czytać. Szkoda, że czułaś zniesmaczenie.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń