środa, 5 lipca 2023

Pożoga

Tytuł: Pożoga
Tytuł oryginału: Wildfire
Autor: Ilona Andrews
Cykl: Ukryte dziedzictwo (3)
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 512
Wydawnictwo: Fabryka Słów

"Kiedy posłałam w krąg moją nagię, a ona wróciła, przepełniając mnie, dwukrotnie silniejsza, czułam się, jakbym właśnie nauczyła się latać. A Leon tak bardzo pragnął posiadać jakąś magię. I nie zdawał sobie sprawy, że ją ma."

 

Nevada wciąż nie uporała się z traumatycznymi wydarzeniami po poprzedniej sprawie, a już szykuje się nowa. Tym razem pomocy potrzebuje Rynda, była narzeczona Szalonego Rogana. A przecież nie ma nic gorszego, niż piękna, bezbronna kobieta padająca z płaczem w ramiona twojego ukochanego.

  


"Jest brutalny i przerażający. Pragniesz tego poczucia bezpieczeństwa, które daje jego obecność, ale nie kochasz mężczyzny, który je zapewnia. Aja owszem, kocham jego wraz z tą jego brutalnością."

Ale nie to jest największym zmartwieniem Nevady. W mieście pojawiła się jej babka, a Victoria Termaine to zdecyodwana kobieta, która nie cofnie się przed niczym, by osiągnąć swój cel. A tym celem są jej wnuczki. Nevada jednak nie zamierza poddać się bez walki. Jedynym sposobem, by się przed nią obronić, jest złożenie wniosku o status Rodu. To jednak będzie wymagało pokazania światu magicznych zdolności członków rodziny. I Nevada ma ogromne wątpliwości, co sprowadzi na jej bliskich większe niebezpieczeństwo. A tymczasem istnieje stary problem do rozwiązania - wielki spisek Magnusów, którym marzy się władza absolutna.


"Jeśli zawsze będziesz polgała na innych, oczekiwała, że zapewnią ci poczucie bezpieczeństwa, to nigdy go nie uzyskasz."

Chyba dla nikogo tutaj nie jest tajemnicą, że uwielbiam książki Ilony Andrews. Każdą z nich się zachwycam i z każdą kolejną zakochuję się coraz bardziej w stworzonych postaciach, wykreowanym świecie i tym niepowtarzalnym klimacie. Pożoga kończy trylogię, ale zakończenie powieści pozostawia otwartą drogę do poprowadzenia kolejnych historii, na które mam ogomny apetyt. Myślę, że gdyby historia o Nevadzie ciągnęła się niczym Moda na sukces, i tak czytałabym ją z taką przyjemnością jak dotychczas. Mam nadzieję, że nie jest to moja ostatnia przygoda z tymi wspaniałymi bohaterami, bo nie czuję się jeszcze gotowa na pożegnanie. Tak czy inaczej, z pewnością nie raz jeszcze powrócę do tych historii.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Fabryce Słów.

Mojca ocena:
10/10


7 komentarzy:

  1. Wspaniale, że książki tej autorki skradły Twoje czytelnicze serce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej serii. Chyba się skuszę skoro tak polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że podobał ci się ten tom. Czytałam dwie pierwsze części i nie wiem czy sięgnę po Pożogę. Drugi mnie do tego zniechęcił.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie znam poprzednich części ;<

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede mną jeszcze tom I, ale cieszę się, że cała seria trzyma poziom.

    OdpowiedzUsuń