niedziela, 16 lipca 2023

Tysiąc uderzeń serca

Tytuł: Tysiąc uderzeń serca
Tytuł oryginału:
A Thousand Heartbeats
Autor: Kiera Cass
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 509
Wydawnictwo: Jaguar

"Musiałem przyznać, że była piękna - jak piękny jest zachód słońca: tak słodki, że dawało się spojrzeć na niego tylko przez moment. Annika była nie tylko słodka, co musiałem przyznać. Była też zagniewana, zdeterminowana i smutna w sposób, który mnie dezorientował. Zrozumienie jej byłoby wyzwaniem."


Po śmierci matki, życie Anniki bardzo się zmieniło. Przestała żyć w szczęśliwej rodzinie. Ojciec nie traktował ją z czułością, jak kiedyś, a jedynie wymagał, by pełniła rolę polityczną, która sprowadzała się do poślubienia człowieka, którego znosiła. Podczas przygotowań do zaślubin Annika zostaje porwana przez wrogów królestwa.


"Byłam więcej niż damą; byłam księżniczką. A on najwyraźniej cały czas o tym zapominał."

Lennox po stracie ojca, by móc przetrwać musiał stać się żołnierzem, którego boi się każdy. Dlatego zabił królową odległego królestwa i bez wahania porwał jej córkę. Dla ukochanego Dahrainu zrobi wszystko, jednak nie może pozwolić, by księżniczce stało się coś złego, jakaś wewnętrzna siła mu w tym przeszkadza. Jednakże kiedy ona wróci do domu staną po przeciwnych stronach w krwawej walce.


"Co bym zrobiła, gdybym zakończyła ten dzień, nie mając u boku żadnego z nich?"

Miałam okazję przeczytać kilka książek Kiery Cass i byłam nimi zachwycona, tym razem trochę się zawiodłam. Momentami miałam wrażenie, jakbym czytała książkę debiutantki. Dialogi bywały suche i sztuczne, jakby wymuszone. Niektóre wątki i zachowanie bohaterów podobnie. Nie mogę jednak ocenić negatywnie tej książki, bo nie było tak przez cały czas, a jedynie momentami. Co do bohaterów, to Annikę zwyczajnie polubiłam i było mi jej szkoda, że musi znosić takie trudy, a Lennoks zrobił na mnie duże wrażenie. To bohater bardzo skonflikotwany wewnętrznie. Ciągle musiał wybierać czemu lub komu pozostać lojalnym. Uwielbiałam patrzeć na wszystko z jego perspektywy i poznawać jego rozterki. Bywały momemnty, że czułam, jakbym uczestniczyła w tym wszystkim. Pięknym uzupełnieniem historii były wątki związane z bohaterami pobocznymi, którzy zajmowali ważnie miejsce w powieści i również zostali wykreowani wielowymiarowo. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar.

Moja ocena:
7/10

8 komentarzy:

  1. Szkoda, że książka nie trzyma poziomu dotychczasowej twórczości autorki. Ja jeszcze niczego od niej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że książka rozczarowuje :) nie znam tej autorki, ale może sięgnę po wcześniejszą powieść :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze nic Kiery Cass. Może kiedyś... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znam nic tek autorki, ale może warto dać jej szansę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie. Polecam jednak zacząć od innych książek, np serii Rywalki.

      Usuń
  6. Chyba skuszę się na ten tytuł. Zaciekawiła mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba zainteresuję się twórczością tej autorki, bo ta książka mnie zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń