poniedziałek, 24 lipca 2023

Fingal i Aileen

Tytuł: Fingal i Aileen. Opowieść o sile przyjaźni
Autor: Anna Śliwińska
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 64
Wydawnictwo: Lemoniada

"Wiele lat temu żył na świecie kamienny olbrzym. Jego domem była zielona górzysta wyspa, a jedynymi przyaciółmi - mewy i głuptaki mieszkające na klifie. Nikt nie wie, kiedy kamienny olbrzym pojawił się na wyspie, ale gdyby go o to zapytać, odpowiedziałby nieśmiało, że jest tam od zawsze, podobnie jak wszystkie skały, trawy i rzeki."

Kamienny olbrzym mieszka na wyspie, na której przyroda żyje własnym życiem i zachwyca pięknem. Nie lubi ludzi, którzy niszczą to co drogie jemu sercu. Jednak pewnego dnia poznaje małą rudowłosą dziewczynkę Aileen, która wydaje mu się być inna niż ludzie jakich do tej pory widział. Aileen i Fingal, zaprzyjaźniają się i wspólnie poznają wyspę. Wspólna podróż do Groty Melodii i niespodziewany obrót zdarzeń spowodują, że ich przyjaźń zostanie wystawiona na ciężką próbę.

"Kamienny olbrzym bał się ludzi."  

Nieczęsto sięgam po literaturę dziecięcą, jednak ta książeczka ma w sobie coś, co nie pozwoliło mi przejść obok niej obojętnie. Motywem przewodnim jest tutaj przyjaźń. Ale przwija się tu dużo innych ważnych tematów - zaufanie, wierność, dbałość o przyrodę, poświęcenie. Każdy z tych tematów jest bardzo ważny, a autorka przedstawiła je tutaj w bardzo przystępny i błyskotliwy sposób. Sama z dużym zaciekawieniem poznawałam historię Fingala i Aileen, więc z pewnością młodsi czytelnicy będą nią zachwyceni. Na uwagę zasługują również przepiękne ilustracje. 

Za książeczkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Lemioniada.

Moja ocena:
10/10 

6 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam tę książkę z moim chrześniakiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trochę kojarzy mi się z Lalani z dalekich mórz.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Też rzadko sięgam po literaturę dla dzieci, bo po prostu moje dzieci nie są już takie małe :) ale super, że książka zrobiła na tobie dobre wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam możliwość mieć przez moment książkę - cudna publikacja pod każdym względem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mamy tę książkę.Ładna i ładnie wydana. Jednak ja wolałabym bardziej wyraziste zakończenie

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mojej córci mogłaby się spodobać. Dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń