niedziela, 14 czerwca 2020

Pomnik Cesarzowej Achai IV

Tytuł: Pomnik Cesarzowej Achai IV cz. 1 i 2
Cykl: Mistrzowie Polskiej Fantastyki (50 i 51)
Autor: Andrzej Ziemiański
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 335 i 286
Wydawnictwo: Fabryka Słów

"Słuchanie rozmówcy to tylko uprzejme przeczekiwanie jego kwestii, żeby powiedzieć swoją."


Co czeka władcę?
Zwycięstwo czy śmierć?
Imperium musi trwać
Imperium musi trwać*

 "Strach, jak i miłość, jest naturalnym stanem ducha każdego człowieka"

Kontynuacja losów bohaterów wśród intryg i knucia. Trwa poszukiwanie pomnika. Shen próbuje porwać lud, by sprzeciwił się siłom władczyni, Kai i Nuk zostają wysłane ze specjalną misją do tajemniczego państwa, a Tomaszewski dalej próbuje odnaleźć poszczególne elementy układanki. Do tego wszystkiego dochodzi niecny plan Randa...

 
 "(...) ludzie po prostu chcieli wierzyć w cuda. "

Tym razem akcja poszła trochę do przodu i więcej się działo w przeciwieństwie do poprzednich części, ale z drugiej strony namnożyło się tyle wątków, że wielokrotnie się w nich zgubiłam i nie do końca wiedziałam o co chodzi. Wszystko jest zawiłe, ale część wątków jest ciekawa, a nawet i zabawna. Do tego nadal jest błyskotliwy humor, który jest tutaj dużym plusem i bez niego powieść wiele by straciła.

Moja ocena:
6/10

*opis wydawcy  

3 komentarze:

  1. Cała "Achaja" jeszcze przede mną, ale pierwszy tom stoi już dumnie na półeczce. "Pomnik..." będzie później czytany - o ile, oczywiście, spodoba mi się podstawowa trylogia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie są to moje klimaty, ale moja sąsiadka z pewnością się odnajdzie w tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Yo nie moje klimaty czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń