piątek, 4 listopada 2022

Zerwany Układ

Tytuł: Zerwany Układ
Autor: Paulina Hanus
Cykl: Złamane serce (1)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 340
Wydawnictwo: Novae Res


"Gdy zbliżyłam się do niego na metr, wstał i zrobił kilka kroków, zmniejszając odległość między nami. Poczułam na mokrej skórze jego bliskość, mimo że nasze ciała się nie stykały. Przeszedł mnie dreszcz, który wywołał napięcie w całym ciele."

Daniel dostał od ojca zadanie - ma rozkochac w sobie Oliwię, córkę policjanta, który przestał z nimi współpracować. Zadanie nie wydaje się specjalnie trudne. Daniel cieszy się sporym powodzeniem i jest pewien swoich uwodzicielskich zdolności. Oliwia jednak okazuje się trudnym wyzwaniem, bo czar Daniela nie robi na niej zbyt wielkiego wrażenia.

 


"Życie nie jest usłane różami, to armagedon, w którym każdy musi sobie radzić sam."

W rzeczywistości jednak nic jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Do gry dołącza kolejny gracz - Marcel, starszy brat Daniela. Między nim, a Oliwią szybko zaczyna iskrzyć, co zwiastuje tylko same kłopoty.



"Jestem jak jakiś pieprzony sadysta. W mojej instrukcji obsługi nie ma rozdziału zatytułowanego" Współczucie", "Miłość", czy "Troska". Jest sam ból, gniew i złość."

Dziś przychodzę do Was z kolejnym całkiem udanym debiutem. Jest to romans mafijny, który trochę różni się od innych powieści tego gatunku. Przede wszystkim porachunki mafijne są tutaj tłem, choć w historii nie brakuje brutalności. Na uwagę zasługuje tutaj wielowątkowość, która jest spójna i tworzy harmonijną całość. Nie zabrakło także ciekawie wykreowanych, barwnych bohaterów. Szczególnie polubiłam Marcela, który przed poznaniem Oliwi nie sądził, że jego serce potrafi kochać. Sama Oliwia momentami mnie drażniła swoim zachowaniem, ale w ogólnym rozrachunku nie potrafię ocenić jej źle. Miałam mieszane uczucia co do Daniela i chyba ciężko powiedzieć, żebym go polubiła. Był zbyt skupiony sobie i porywczy. Historia tej trójki tak mnie porwała, że książkę przeczytałam w mgnieniu oka i bardzo się cieszę, że będzie ona miała swoją kontynuację.

Za książkę serdecznie dziękuję Wudawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
8/10
 

4 komentarze: