środa, 2 listopada 2022

Królowa Margot


Tytuł: Królowa Margot
Tytuł oryginału: La Reine Margot
Autor: Aleksander Dumas
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 704
Wydawnictwo: MG

"Od tego wieczora La Mole przestał być kochankiem pospolitym i mógł wysoko nosić głowę, której obiecano tak piękną przyszłość. Jednakże głowa ta nieraz opadała mu na piersi, twarz bladła i ponure myśli marszczyły brwi człowieka, dawniej tak wesołego, a teraz tak szczęśliwego."

 Królowa Margot nie jest mi zupełnie obca. Znam o niej trochę historycznych faktów, oglądałam też film, który swoją drogą wywarł na mnie niemałe wrażenie. Jak przy tym wszystkim wypadła książka?

 

 
"Przyjaźń jest to gwiazda, gdy tymczasem miłość to świeca. Lecz chociaż świeca jest piękna, jednakowoż wypala się, gdy tymczasem gwiazda pali się wiecznie. "

Jest rok 1572. We Francji toczą się wojny regilijne. Ślub Margot i protsetanckiego króla Nawarry Henryka ma im zapobiec. Niestety kilka dni po ślubie, nocą zostają zaatakowani i zamordowani przybyli na zaślubiny protestanci. W wydarzenia te zostają wplątani dwaj rycerze -Lerac de La Mole i Annibal de Coconnas.

 

"Jestem wolna, wolna jak powietrze, jak ptak, jak chmura..."  

Jak już wspominałam, film zrobił na mnie duże wrażenie. Z książką było inaczej. Męczył mnie jej język, styl, szeroko rozbudowane wątki, liczba wątków... No właściwie wszystko. Ciężko też było mi się wciągnąć. Czytałam wszystko z obojętnością, bez emocji. Niemniej jednak nie jest powieść bezbarwna. Są tu intrygi, polityka, miłość, romanse, a nawet odrobina czarów... Myślę, że fani tego typu powieści znajdą coś dla siebie, chociaż mi ona nie przypadła do gustu. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu MG.

Moja ocena:
5/10 
 

5 komentarzy:

  1. Raczej nie planuję sięgać po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ocena była by podobna, nie moje klimaty po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na razie nie mam w planach tej książki, chociaż mam zamiar nadrobienie twórczości Aleksandra Dumasa - zarówno ojca, jak i syna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym poznała inne spojrzenie na tę postać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami tak bywa, że film jest lepszy niż książka, a czasami jest odwrotnie. Na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń