czwartek, 19 września 2019

Przekroczyć Granicę Ciemności

Tytuł: Przekroczyć Granicę Ciemności
Autor: Samanta Opic
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 228
Wydawnictwo: Novae Res

"Miał rację, wiedziałam to. 
Jednak mimo to, nadal nie potrafiłam się cieszyć trwającą chwilą. Nieustannie martwiłam się zarówno o najbliższą, jak i najdalszą przyszłość. Ciągle zastanawiałam się nad sensem życia i wracałam do przeszłości. Rozdrapywałam rany, nie mogąc pogodzić się ze swoją historią."

Maja ciągle żyje z wyrzutami sumienia. Nie potrafi sobie wybaczyć, że jej najlepszy przyjaciel odszedł na jej oczach, że nie potrafiła mu pomóc, że nie potrafiła go uratować. Teraz także jej chłopak, Piotrek, miał wypadek na motocyklu i trafił do szpitala w ciężkim stanie. A z nią samą zaczyta dziać się coś dziwnego.

  
"A gdzie ja jestem?"

Maja trafia w nieznane miejsce, traci wzrok i ma dwa wyjścia: albo zmierzyć się z przerażającą ją przeszłością albo poddać się i umrzeć. Ma na to jedynie siedem dni. Dziewczynę czeka ciężka walka o siebie. Musi zmierzyć się ze swoimi największymi lękami. Jest zdana na siebie i tajemniczą postać, która ciągle jej towarzyszy i nie odpowiada na żadne pytania.

  
"Chcę poznać PRAWDĘ!" 

Dziewczyna, która kochała ciemność i została przez nią zdradzona. Tematyka bardzo mi bliska, bo sama lubię noc, a zarazem i ciemność. Powieść jest debiutem literackim i chociaż nie jest pozbawiona wad, to uważam ją za bardzo udaną. Zabrakło mi tu trochę emocji. Wszystko kręciło się wokół niewiadomej, ciągłych pytań bez odpowiedzi, ale wydawało się to trochę takie mało prawdziwe. Nie czułam tutaj emocji bohaterów takich jakie powinny być. One powinny mi się wręcz udzielać, a tutaj były takie... płaskie. Historia jest spójna i z czasem coraz bardziej wciągająca, a zakończenie niepewne. Ja byłam nią, mimo wszystko oczarowana.
 Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
7/10  

6 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja, ale ja się nie skuszę na tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie, być może się na nią skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesująca recenzja. Będę miała tę pozycję na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy pomysł na fabułę, mam ochotę przeczytać tę książkę. Tym bardziej, że jest całkiem niedługa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Może po nią sięgnę, gdy będę mieć okazję :)

    OdpowiedzUsuń