sobota, 19 maja 2018

Jak czytać zamki

Tytuł: Jak czytać zamki
Tytuł oryginału: How to read castles
Autor: Malcolm Hislop
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 255
Wydawnictwo: Arkady

"Zamki często klasyfikuje się ze względu na ich kształty. Czasami kategorie częściowo się pokrywają, ale zwykle można dostrzec przewagę jednego typu [...]."

Kocham historię. Fascynuje mnie ona już od tak dawna. Uwielbiam te piękne stroje z różnych epok, sprzęty, tańce, muzykę, broń... Często jeżdżę w różne miejsca, by zwiedzać piękne pałace, kościoły czy ruiny zamków. Wiele już widziałam, jeszcze więcej przede mną. Byłam nawet w Austrii kilka lat temu, by podziwiać piękne pałace, kościoły, ogrody. Niezapomniane chwile... Wiele też czytam książek historycznych czy architektonicznych dotyczących zabytków.

żródło
  
"Bez wątpienia od początku budowniczowie zamków mieli na uwadze ogólne wrażenie, jakie wywierały ich dzieła." 

Jak czytać zamki to objętościowo dosyć mała książeczka, ale bogata w treść i ilustracje. Trochę szkoda, że są w niej same rysunki zamiast zdjęć obiektów, ale z drugiej strony nadaje to specyficzny klimat. Dzięki tej książce miałam okazję pogłębić swoją wiedzę. Wiele z tych rzeczy już wiedziałam, ale wiele też się dowiedziałam, a niektóre informacje nawet mnie zaskoczyły. Ta książka jest znakomitym przewodnikiem po architektonicznych elementach fortyfikacji. Stanowi bogate w ilustracje i informacje źródło dla historyków architektury i sztuki wojennej, ale także zwyczajnych pasjonatów historii czy pięknych zabytków.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Arkady.

Moja ocena:
10/10  

1 komentarz: