czwartek, 31 maja 2018

Point of Retreat

Tytuł: Point of Retreat
Cykl: Slammed (2)
Autor: Colleen Hoover
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 282
Wydawnictwo: YA! 



"Gdybym był stolarzem, zrobiłbym ci okno do mojej duszy.
Ale zostawiłbym je zamknięte,
więc za każdym razem, gdy próbowałabyś przez nie zajrzeć…
widziałabyś tylko swoje odbicie.
Widziałabyś, że moja dusza
jest odbiciem ciebie...
"

Lyken i Willa połączyło nie tylko wyjątkowo silne uczucie. Oboje przeszli w życiu przez wielkie tragedie. Oboje stracili rodziców i podjęli się wychowywania swych młodszych braci. Wygląda na to, że są dla siebie stworzeni, a trudne doświadczenia tylko ich do siebie zbliżają. Ich związek staje jednak pod znakiem zapytania.


"A zatem, nie zamierzam przepraszać za to,
że kocham w tobie te wszystkie rzeczy niezależnie od tego, jakie stoją za nimi
powody czy okoliczności.
I nie, nie potrzeba mi dni ani tygodni, ani miesięcy
na rozmyślania o tym, dlaczego cię kocham.
Odpowiedź jest dla mnie łatwa.
Kocham cię ze względu na ciebie.
Ze względu
na wszystko.
Wszystko,
czym jesteś.
" 

Całe szczęście Lyken i Willa pęka niczym bańka mydlana w chwili, gdy w ich życie wkracza dawna miłość chłopaka. Will utrzymuje z nią potajemnie kontakt, chociaż wie, że Lyken nie wybaczy mu kłamstw. Czasami dwoje ludzi musi się rozstać, by zdać sobie sprawę z tego, jak bardzo siebie potrzebują. Czy Will zdoła przekonać Lyken, że ją kocha i jej potrzebuje?


"Czasami dwie osoby muszą się rozstać, aby sobie uświadomić,
jak bardzo siebie potrzebują.
" 

 Życie Lyken i Willa jest trudne. Nikt nie chciałby takiego życia. Oboje stracili rodziców i zamiast cieszyć się młodością, sami stali się rodzicami dla swojego rodzeństwa. Podziwiam ich. Sama nie potrafiłabym tego zrobić. Chyba każdy zazdrościł im wielkiego uczucia w poprzednim tomie. Tutaj wydaje się ono już nie być takie piękne. Jest trudne. Cholernie trudne. Ale za to staje się jeszcze bardziej prawdziwe. 


"Życie jest trudne. Bywa jeszcze trudniejsze, kiedy jesteś durniem." 

Colleen Hoover jest chyba królową dramatów. Jeśli ktoś myślał, że w końcu Will i Lyken będą mogli cieszyć się sobą i swoim szczęściem, to był w ogromnym błędzie. Ja także. Autorka znów zrzuciła na ich głowę wiele trudów i cierpienia. Point of Retreat to godna kontynuacja Slammed. Książka sprawiła, że moje emocje znów oszalały. Na przemian płakałam to śmiałam się, Autorka jak zwykle potrafi zaskoczyć.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu YA!

Moja ocena:
10/10  

2 komentarze:

  1. Wysoka nota! Dziś to jednak nie moje klimaty...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham tę serię mocno całym moim serduszkiem. Mieli oboje trudno, ale byli silni i przetrwali. <3
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń