czwartek, 24 maja 2018

Kiedy Bóg Zasypia

Tytuł: Kiedy Bóg Zasypia
Cykl: Polskie Fantasy
Autor: Rafał Dębski
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 389
Wydawnictwo: Fabryka Słów

"Miłość to wolność i niewola zarazem. Wiąże dwoje ludzi, ale też sprawia, iż ich dusze ulatują ku niebu. To obowiązek względem drugiego, bo pokochać znaczy ujarzmić własnego ducha, a rozkochać w sobie oznacza zarzucić więzy na cudzego. Jednak nie będziesz wiedzieć, czy naprawdę kochasz i jesteś kochana, jeśli nie dasz wolności wybrankowi. "

Uwielbiam historię. Chyba o tym wiecie. Często sięgam po książki historyczne i zaczytuję się w nich bez opamiętania. Nie mam też nic przeciwko fantastyce, po którą również często z chęcią sięgam. Autor tutaj dużo zaczerpnął z mitologii słowiańskiej, o której w końcu mogłam się czegoś dowiedzieć.

  
 "Wojownik ma duszę prostą jak miecz. Taki powinien być, bo tylko tak może dochować wierności jednemu panu."

Król Mieszko II został zamordowany. Kraj pozbawiony władcy popada w jeszcze większy chaos. Na nowo rozgorzała walka o tron, między jego potomstwem, odsuwanym od rządzenia Kazimierzem i domniemanym nieślubnym, pierworodnym synem. Nałożyły się na to dążenia do uzyskania swobody przez możnowładców i pożądliwe spojrzenia rzucane na Polskę przez sąsiednich kraje. Największym problemem stało się jednak wzmocnienie środowisk pogańskich. Kapłani starej wiary robią wszystko, by wyplenić z ludzkich serc Boga Jedynego. Kiedy Bóg zasypia, budzą się demony.


"- ...Myślisz, że gdyby został mym małżonkiem, byłoby łatwiej?
- Nie. Miłość jest albo jej nie ma. Żaden obrządek tego nie zmieni.
" 

Obawiałam się trochę co zastanę w tej książce. Uwielbiam historię i bardzo się denerwuję, kiedy ktoś ją przekręca, kiedy znajduję w niej jakieś nieścisłości czy błędy. Wiedziałam, że to nie jest książka historyczna i nie mogłam wymagać od niej nie wiadomo czego i spodziewałam się, że mogę w niej znaleźć jakieś nieścisłości historyczne. Na szczęście tak się nie stało, autor zachował historyczne realia i tym samym książka podbiła moje serce i to już na samym początku. Książka przepełniona jest żądzą krwi, brutalnością i magią, walką... Fabuła jest niezwykle intrygująca,a akcja płynie wartko. Nie wyobrażam sobie jak można nie chcieć przeczytać tego arcydzieła.

Moja ocena:
10/10   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz