czwartek, 19 stycznia 2023

Wichrowe wzgórza

Tytuł: Wichrowe wzgórza
Tytuł oryginału:
Wuthering Heights
Autor:
Emily Brontë
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: MG


"Przewodnią myślą mego życia jest on. Gdyby wszystko przepadło, a on jeden pozostał, to i ja istniałabym nadal. Ale gdyby wszystko zostało, a on zniknął, wszechświat byłby dla mnie obcy i straszny, nie miałabym z nim po porostu nic wspólnego."

 


Nie mogę żyć bez mego życia! Nie mogę żyć bez mojej duszy!


 

 "Masz, na co zasłużyłaś. Sama siebie zabiłaś. tak, teraz mnie całuj i teraz płacz! Żądaj ode mnie pocałunków o łez... będę dla ciebie tylko trucizną i wyrokiem potępienia."
 
Dawno nie czytałam powieści, w której irytowaliby mnie chyba wszyscy.

6 komentarzy:

  1. Mnie się ta książka bardzo podoba. Czytałam już wiele razy, choć w innym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuu. Trochę ciężko się czyta, gdy prawie wszyscy bohaterowie irytują.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. "Wichrowe wzgórza" jakoś nigdy mnie nie pociągały, więc teraz też nie czuję potrzeby jej przeczytania, mimo że to klasyka gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam dawno temu i pamiętam, że też nie za bardzo przypadła mi do gustu (chociaż z ciekawości sprawdziłabym, jak po latach zmieniłby się mój odbiór tej powieści).

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i to kilkukrotnie, ale to nie moja ulubiona książka E, Bronte :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś czuję że ta książka mnie też by zdołowała.

    OdpowiedzUsuń