wtorek, 24 stycznia 2023

Wolny jak motyl

Tytuł: Wolny jak motyl
Tytuł oryginału: Poles Apart
Autor: Kirsty Moseley
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: HarperCollins

"Kiedy dotarliśmy do jego stolika, pociągnął mnie za nogi, a ja zsunęłam się wzdłuż jego wysportowanego ciała. Ścisnął mnie w talii i przycisnął do siebie, nasze twarze znajdowały się na jednym poziomie, bo jeszcze nie sięgnęłam stopami podłogi. Uśmiechnął się, a wtedy w jego policzkach robiły się urocze dołeczki, no i musiałam się też do niego uśmiechnąć. nie mogłam się powstrzymać."

Carson Matthews w ostatnich latach osiągnął szczyt. Jest najlepszym motocyklistą MotoGP, najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie. Żyje beztroskim życiem celebryty, nie musi się o nic martwić. Ciągle fotografują go z pięknymi kobietami, jednak jego ulubioną rozrywką są pobyty u pewenj blondynki pracującej w Angels Gentelmen's Club.

 


  "Dałaś mi skrzydła i sprawiłaś, że latam."

Emma Bancroft sama zarabia na utrzymanie swoje i swoich bliskich. Rodzice wyrzekli się jej, a ona jest zbyt dumna, by prosić ich o pomoc. Pracuje jako kelnerka i tancerka erotyczna w londyńskim klubie dla mężczyzn. Nie jest jej łatwo, jednak w szarej rzeczywistości istnieją jasne punkty. Jednym z nich jest Carson Matthews, w którym jest zakochana od trzech lat.


  "Zdumiewające, jak szybko człowiek przyzwyczaja się do czyjejś obecności."

Dla wyjątkowych książek, które nie pozwalają o sobie zapomnieć, mam przeznaczone coś w rodzaju pamiętnika. Zapisuję tam najlepsze fragmenty, cytaty i przelewam swoje myśli i emocje. Właśnie ta książka tam trafiła.

Nie umiem opisać tutaj tego jak bardzo jest dla mnie wyjątkowa. Od pierwszych stron niesamowicie mnie wciągnęła, a po przeczytaniu dosłownie mnie wypełniała. Oczywiście nie brakuje tutaj też wad. Byłam odrobinę rozczarowana środkiem powieści, zachowaniem bohaterów i tym, że przestało być tak ekscytująco, a zrobiło się trochę ponuro i dołująco. W mojej wyobraźni powstało wiele innych wersji jak mogłyby być poprowadzone te wątki. Niemniej jednak nie wpłynęło to na moje ogólne wrażenia i nie odebrało mi przyjemności z czytania. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.

Moja ocena:
9/10


4 komentarze:

  1. Widać w tej recenzji Twojej emocje dotyczące tej książki i to jest dla mnie wyznacznik tego, aby ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedna z historii, które lubię, więc będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa historia, która wywołuje emocje :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń