czwartek, 21 lutego 2019

Dziedziczki

Tytuł: Dziedziczki
Cykl: Mistrzowie Polskiej Fantastyki (26)
Autor: Andrzej Pilipiuk
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 249
Wydawnictwo: Fabryka Słów


"Katarzyna mocniej ujęła rękojeść bułatowej szabli wykutej przez mistrza Michała. Zerknęła na niego ukradkiem. Niestety, pogrążony w konwersacji z przyrodnikiem nie zwracał na nią uwagi. Westchnęła. Stanisława dobyła swojej batorówki. Głownie zalśniły. Agentka stanęła bokiem do przeciwniczki."

Stanisława z pomocą przyjaciół próbuje odbudować  rodową siedzibę w Kruszewicach, zasadzić drzewo i odnaleźć własne miejsce na ziemi.*

 
 "Każdy problem, nawet jeśli z pozoru wydaje się nierozwiązalny, w rzeczywistości stanowi sumę kilku mniejszych problemów."

Sielsko- anielską atmosferę burzy powrót Bractwa Drugiej Drogi. Tym razem niebezpieczeństwo grożące Michałowi wydaje się nie do pokonania. Przeciwko dziedziczkom stają również mieszkańcy Kruszewic, a z Moniką dzieją się rzeczy tyle niepokojące, co niebezpieczne.*


"Świat wokół nas niekiedy okazuje się bardzo skomplikowany, niż nam się wydaje. A czasem jest bardzo prosty, choć wydaje się złożony."

Już w poprzednich częściach poznałam bohaterki- Stanisławę, kobietę żyjącą już od kilku stuleci, jej kuzynkę Katarzynę i wampirzycę Monikę. Poprzednie powieści przypadły mi do gustu, ale nie do końca przepadając za Pilipiukiem, trochę obawiałam się kontynuacji ich losów. Na szczęście niepotrzebnie, bo książka niemalże od początku mnie zaciekawiła, a nawet parokrotnie pozytywnie zaskoczyła, a całość czytało mi się bardzo przyjemnie.

Moja ocena:
8/10   

*opis wydawcy

1 komentarz:

  1. Ja również nie przepadam za tym autorem więc tą serię sobie daruję...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń