poniedziałek, 17 czerwca 2019

Marketing Mody

Tytuł: Marketing Mody
Tytuł oryginału: Marketing Fashion
Autor:
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 240
Wydawnictwo: Arkady

"Moda ma tę wyjątkową właściwość, że można ją wykorzystać jako nośnik społecznych powiązań i komunikacji. Ludzie często chcą ubierać się w specyficznym, rozpoznawalnym stylu, aby w ten sposób wizualnie wyrażać siebie i sygnalizować przynależność do grupy podobnie myślących osób, dołączając do tak zwanego plemienia stylowego."

Marketing i branding odgrywają decydującą rolę w dzisiejszej branży mody – są stymulującymi i fascynującymi dyscyplinami, które wpływają na wiele decyzji – strategicznych oraz dotyczących procesu twórczego, podejmowanych w dziedzinie projektowania mody i rozwoju produktu. Marketing stanowi pomost pomiędzy tym, co niematerialne w modzie, a konkretną rzeczywistością biznesu. Może być postrzegany jako całościowy system łączący cele komercyjne i wartości przedsiębiorstwa z osobistymi ideałami, pragnieniami i faktycznymi potrzebami konsumentów. *


"Trend ma swoje źródło w grupie innowatorów, odważnych jednostek, myślących jak nikt dotychczas." 

Praktyczny przewodnik po podstawowych zasadach marketingu i brandingu, od tworzenia profilu klienta po budowanie tożsamości marki. Książka wyjaśnia kluczowe koncepcje teoretyczne i pokazuje, w jaki sposób mogą być one wykorzystane w skali globalnej i w handlu detalicznym, od haute couture po produkcję masową. Omawia wszystkie narzędzia dostępne w arsenale nowoczesnego marketera, od udziału w targach mody po marketing wirusowy i strategie internetowe.*


"Mediolan jest głównym ośrodkiem handlu, gdzie ma swoją siedzibę większość domów mody." 

Czego można spodziewać się po książce takiej jak marketing mody? Powiem Wam, że na początku nie wiedziałam i dlatego postanowiłam po nią sięgnąć. Szczególnie, że w jakimś małym stopniu modą się interesuję. Marketing mody to profesjonalna książka, a właściwie podręcznik, o zasadach marketingu dotyczącego mody. Zawiera wiele pojęć z branży i obszerne omówienie zagadnień. Jest on skierowany przede wszystkim do osób, które wiążą z tym przyszłość zawodową czy też studentów oraz wszystkich, którzy chcieliby rozszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Arkady.

Moja ocena:
9/10   

*opis wydawcy 

17 komentarzy:

  1. Nie jest to tematyka, która mnie interesuje, więc odpuszczam sobie tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Marketing to podstawa w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, z tym marketingiem to zdecydowanie. Ja na pierwszym miejscu postawiłabym na marketing internetowy, wybierając konkretne narzędzia dopasowane do specyfiki danej firmy. Jest taki blog http://socialon.pl/ , może znacie. Z niego można się sporo w tej tematyce dowiedzieć. Mnie bynajmniej bardzo zainteresował i sporo się dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gazety i magazyny są teraz szeroko dostępne online i są częsciej czytane na tabletach i telefonach niż kiedykolwiek wcześniej. To, w efekcie, doprowadziło do powolnego spadku marketingu drukowanego w ciągu ostatnich kilku lat. Wedlug mnie warto postawić na takie działania jak https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing/ - to na pewno przyniesie wam sukces.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że to może być bardzo interesująca książka. Czy gdzieś jeszcze ją kupię? Zastanawiam się, ponieważ zależy mi na tym, aby modnie się ubierać, a nie zawsze mogę znaleźć najlepsze propozycje. No chyba, że chodzi o buty, to zawsze świetne można znaleźć na stronie https://butymodne.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli już mowa o modzie, to z jakich stron internetowych korzystacie kupując ubrania? Ja, bardzo często szukam promocji cenowych z pomocą tej strony internetowej: https://mybaze.com/pl/marketplace-wyprzedaze/brand:converse i bardzo często udaje mi się znaleźć naprawdę interesujące produkty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy artykuł, ciekawe czy początkujący poradzi sobie z takim marketingiem internetowym. Ja sporo czytałam na ten temat https://finansowymistrz.pl/formy-i-narzedzia-marketingu-internetowego-przewodnik-dla-poczatkujacych/ znalazłam wskazówki, poznałam formy i narzędzia w tym przewodniku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na dobrą sprawę ja pierwszy raz słyszę o tym stwierdzeniu i jestem zdania, że faktycznie warto jest się interesować marketingiem. Zresztą jak czytałem na stronie https://push-ad.com/blog/jak-realizowac-cele-marketingowe-za-pomoca-narzedzi-marketing-automation/ to już wiem jak realizować cele marketingowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogólnie w dzisiejszych czasach bardzo dobrze sprawdza się marketing internetowy wraz z działaniami SEO na czele. Jeśli ktoś nie czym jest SEO to na stronie https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/co-to-jest-seo,11478 bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  11. Co by nie było to faktycznie sam marketing jest niezwykle ważny i warto jest go znać. Muszę przyznać, że jak ja czytałam wpis https://push-ad.com/blog/cpc-cpm-cpl-cpa-cps-podstawowe-pojecia-marketingowca/ to doskonale wiem już jakie są podstawowe pojęcia w marketingu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wydaję się być bardzo ciekawa, a czy napisali coś o pozycjonowaniu stron?

    OdpowiedzUsuń
  13. Pozycjonowanie strony www to klucz do sukcesu w internecie. W erze cyfrowej, gdzie konkurencja o uwagę użytkownika jest ogromna, tylko dobrze zoptymalizowane strony mogą liczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu firmy mogą nie tylko zwiększyć swoją widoczność w sieci, ale także budować zaufanie i wiarygodność marki wśród potencjalnych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozycjonowanie Warszawa to szczególnie istotna usługa dla firm, które chcą wyróżnić się na konkurencyjnym rynku stolicy. Dzięki specjalistycznym działaniom SEO, przedsiębiorstwa mogą poprawić swoją widoczność w wyszukiwarkach dla zapytań lokalnych, co jest kluczowe dla przyciągnięcia uwagi mieszkańców Warszawy. Strategia ta uwzględnia zarówno optymalizację strony pod kątem lokalnych fraz kluczowych, jak i promocję w lokalnych mediach oraz katalogach biznesowych, co pomaga budować lokalną rozpoznawalność marki.

    OdpowiedzUsuń