piątek, 21 czerwca 2019

Przebaczenie

Tytuł: Przebaczenie
Tytuł oryginału: Damnable Grace
Cykl: Kaci Hadesa (5)
Autor:
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 524
Wydawnictwo: Editio

"I nie miałam nic przeciwko temu. Bo w tym całym zamęcie on był iskierką nadziei. Tylko ten widok, widok jego twarzy sprawiał, że czułam się bezpiecznie. Bo on też miał w sobie mrok. Był moim kompanem podróży. Obydwoje podróżowaliśmy tą samą niełatwą drogą. Pozwoliłam więc jego anielskim oczom czuwa nade mną i zasnęłam na krześle."

Rudowłosa Phoebe urodziła się i wychowała w Zakonie. Jako święta siostra miała tylko jedno zadanie- swoim ciałem ściągać do zgromadzenia więcej mężczyzn. Od dziecka uczona była jak kusić i sprawiać mężczyznom przyjemność. Była dobra w tym co robiła. Dlatego została podarowana w prezencie Meisterowi, okrutnemu przywódcy Bractwa Aryjskiego. 

  
"Bezpieczna..." 

Xavier "AK" Heyes jest byłym snajperem w służbach specjalnych. Teraz należy do Katów Hadesa. Nie boi się zabijać, ale wciąż prześladują go krwawe wspomnienia z przeszłości, z którymi nie potrafi sobie poradzić. Kiedy trzeba odbić Phebe z rąk Bractwa Aryjskiego, AK zgłasza się na ochotnika. Uwolnienie dziewczyny sprawia, że demony przeszłości powracają. Obydwoje mają wspomnienia, o których lepiej nie pamiętać. Obydwoje poranieni przeszłością niosą sobie nawzajem ukojenie...

  
"Zasługiwałyśmy na szczęście." 

Przebaczenie to już piąty tom z serii Kaci Hadesa i chociaż nie przeczytałam dwóch poprzednich części, to bez problemu odnalazłam się w fabule. Wszystko było dla mnie jasne, a jednocześnie myślę, że nie natknęłam się na spojlery poprzednich części. Tym razem auorka stworzyła historię Phebe i AK. Bohaterowie zostali świetnie wykreowani. Tacy prawdziwi, bez koloryzowania czy zbędnych cech. To nie jest lekka powieść. Pełno w niej niebezpieczeństw. To świat sekt, gangów i przemocy. Nie ma tu słodyczy, kwiatów i serduszek. To bezlitosny świat, w którym pełno krwi i strachu. Jest surowy, ale jest w nim też jakieś piękno. To książka, na którą trzeba być gotowym. Jeśli nie przerażają Cię wulgaryzmy, przemoc i brutalny świat, to polecam Ci tę książkę z całego serca.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Editio.

Moja ocena:
9/10   

1 komentarz: