poniedziałek, 17 czerwca 2019

Marketing Mody

Tytuł: Marketing Mody
Tytuł oryginału: Marketing Fashion
Autor:
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 240
Wydawnictwo: Arkady

"Moda ma tę wyjątkową właściwość, że można ją wykorzystać jako nośnik społecznych powiązań i komunikacji. Ludzie często chcą ubierać się w specyficznym, rozpoznawalnym stylu, aby w ten sposób wizualnie wyrażać siebie i sygnalizować przynależność do grupy podobnie myślących osób, dołączając do tak zwanego plemienia stylowego."

Marketing i branding odgrywają decydującą rolę w dzisiejszej branży mody – są stymulującymi i fascynującymi dyscyplinami, które wpływają na wiele decyzji – strategicznych oraz dotyczących procesu twórczego, podejmowanych w dziedzinie projektowania mody i rozwoju produktu. Marketing stanowi pomost pomiędzy tym, co niematerialne w modzie, a konkretną rzeczywistością biznesu. Może być postrzegany jako całościowy system łączący cele komercyjne i wartości przedsiębiorstwa z osobistymi ideałami, pragnieniami i faktycznymi potrzebami konsumentów. *


"Trend ma swoje źródło w grupie innowatorów, odważnych jednostek, myślących jak nikt dotychczas." 

Praktyczny przewodnik po podstawowych zasadach marketingu i brandingu, od tworzenia profilu klienta po budowanie tożsamości marki. Książka wyjaśnia kluczowe koncepcje teoretyczne i pokazuje, w jaki sposób mogą być one wykorzystane w skali globalnej i w handlu detalicznym, od haute couture po produkcję masową. Omawia wszystkie narzędzia dostępne w arsenale nowoczesnego marketera, od udziału w targach mody po marketing wirusowy i strategie internetowe.*


"Mediolan jest głównym ośrodkiem handlu, gdzie ma swoją siedzibę większość domów mody." 

Czego można spodziewać się po książce takiej jak marketing mody? Powiem Wam, że na początku nie wiedziałam i dlatego postanowiłam po nią sięgnąć. Szczególnie, że w jakimś małym stopniu modą się interesuję. Marketing mody to profesjonalna książka, a właściwie podręcznik, o zasadach marketingu dotyczącego mody. Zawiera wiele pojęć z branży i obszerne omówienie zagadnień. Jest on skierowany przede wszystkim do osób, które wiążą z tym przyszłość zawodową czy też studentów oraz wszystkich, którzy chcieliby rozszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Arkady.

Moja ocena:
9/10   

*opis wydawcy 

14 komentarzy:

  1. Nie jest to tematyka, która mnie interesuje, więc odpuszczam sobie tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Marketing to podstawa w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, z tym marketingiem to zdecydowanie. Ja na pierwszym miejscu postawiłabym na marketing internetowy, wybierając konkretne narzędzia dopasowane do specyfiki danej firmy. Jest taki blog http://socialon.pl/ , może znacie. Z niego można się sporo w tej tematyce dowiedzieć. Mnie bynajmniej bardzo zainteresował i sporo się dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gazety i magazyny są teraz szeroko dostępne online i są częsciej czytane na tabletach i telefonach niż kiedykolwiek wcześniej. To, w efekcie, doprowadziło do powolnego spadku marketingu drukowanego w ciągu ostatnich kilku lat. Wedlug mnie warto postawić na takie działania jak https://tearsofjoy.pl/influencer-marketing/ - to na pewno przyniesie wam sukces.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że to może być bardzo interesująca książka. Czy gdzieś jeszcze ją kupię? Zastanawiam się, ponieważ zależy mi na tym, aby modnie się ubierać, a nie zawsze mogę znaleźć najlepsze propozycje. No chyba, że chodzi o buty, to zawsze świetne można znaleźć na stronie https://butymodne.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli już mowa o modzie, to z jakich stron internetowych korzystacie kupując ubrania? Ja, bardzo często szukam promocji cenowych z pomocą tej strony internetowej: https://mybaze.com/pl/marketplace-wyprzedaze/brand:converse i bardzo często udaje mi się znaleźć naprawdę interesujące produkty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy artykuł, ciekawe czy początkujący poradzi sobie z takim marketingiem internetowym. Ja sporo czytałam na ten temat https://finansowymistrz.pl/formy-i-narzedzia-marketingu-internetowego-przewodnik-dla-poczatkujacych/ znalazłam wskazówki, poznałam formy i narzędzia w tym przewodniku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na dobrą sprawę ja pierwszy raz słyszę o tym stwierdzeniu i jestem zdania, że faktycznie warto jest się interesować marketingiem. Zresztą jak czytałem na stronie https://push-ad.com/blog/jak-realizowac-cele-marketingowe-za-pomoca-narzedzi-marketing-automation/ to już wiem jak realizować cele marketingowe.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogólnie w dzisiejszych czasach bardzo dobrze sprawdza się marketing internetowy wraz z działaniami SEO na czele. Jeśli ktoś nie czym jest SEO to na stronie https://www.reklama.pl/aktualnosci/szczegoly/co-to-jest-seo,11478 bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  11. Co by nie było to faktycznie sam marketing jest niezwykle ważny i warto jest go znać. Muszę przyznać, że jak ja czytałam wpis https://push-ad.com/blog/cpc-cpm-cpl-cpa-cps-podstawowe-pojecia-marketingowca/ to doskonale wiem już jakie są podstawowe pojęcia w marketingu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wydaję się być bardzo ciekawa, a czy napisali coś o pozycjonowaniu stron?

    OdpowiedzUsuń