czwartek, 29 grudnia 2022

Porwana. Niebezpieczna znajomość

Tytuł: Porwana. Niebezpieczna znajomość
Autor: Sylvia Bloch
Cykl: Niebezpieczna znajomość (1)
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 284
Wydawnictwo: Novae Res

 

"Rozbiorę mur, który kiedyś zbudował. Każdego dnia, cegiełka po cegiełce, aż w końcu trafię do serca tego cudownego mężczyzny. Mam nadzieję, że wyrwę go z mroku, w którym część niego ciągle tkwiła."

 

24-letnia Ana jest córką biznesmena. Podczas wieczoru w klubie w nocnym poznaje przystojnego mężczyznę, dla którego traci głowę i obdarzea do namiętnym pocałunkiem. W jej wyobraźni jest on jej rycerzem, w rzeczywistości jednak kimś zupełnie innym.


 "Udawałem silnego, nietykalnego twardego jak skała, a tymczasem byłem kruchy jak szkło i to za jej sprawą.


Następnego dnia Ana zostaje porwana przez lokalny gang i umieszczona w jego siedzibie na obrzeżach Nowego Jorku. Staje się kartą przetargową w nielegalnych interesach prowadzonych przez ojca i mafię. Bardzo szybko okazuje się, że jednym z nich jest mężczyzna poznany w klubie. A to dopiero początek niespodzianek.


 "Będę za nim tęsknić i marzyć, że wyratuje mnie z każdej opresji. Będzie moim księciem na białym koniu...
Tylko że księcia można spotkać a bajce, a nie w prawdziwym życiu, więc nigdy więcej już go nie spotkam.
"

Porwana to świetna książka. Czytało mi się ją bardzo dobrze od pierwszych stron. Czasami była lekko przewidywalna, ale często wychodziła poza utarte ramy romansu mafijnego. Nie była przesycona erotyzmem, ale rozterkami i budzącym się czytym uczuciem w brudym świecie. Nie zabrakło tu również emocji, które wyrażane były zarówno przez Anę, jak i jej oprawcę - Patricka. Dzięki poprowadzeniu narracji przez te dwie osoby naprzemiennie, lepiej można było zrozumieć sytuację w jakiej się znaleźli. Całą powieść przeczytałam z zapartym tchem, a zakończenie sprawiło, że mam tylko ochotę na więcej. 

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
8/10
 

6 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam. W przypadku tego gatunku literackiego nie przeszkadza mi lekka przewidywalność :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wezmę pod uwagę lekturę tego cyklu na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś nie umiem przekonać się do tego typu książek, więc tym razem sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że aż taka ciekawa. Muszę ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i podzielam Twoje zdanie. Druga część jest też bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń