wtorek, 20 grudnia 2022

Przyjaźń

Tytuł: Przyjaźń na dwie ręce i cztery łapy. Jak wychować szczeniaka na miłego, mądrego i zrównoważonego psa
Autor: Ewa Pikulska & Agnieszka Ornatowska
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 328
Wydawnictwo: Sensus

"Kiedy człowiek decyduje się na posiadanie psa, zazwyczaj w jego myślach pojawiają się wyidealizowane obrazy tego, jak to będzie wyglądało. Wyobraża sobie cudownie puchatą kulkę, która kocha go wielką miłością od pierwszego wejrzenia, która doskonale rozumie wszystkie słowa, jakie się do niej mówi, która grzecznie przynosi piłeczkę i śpi na swoim miejscu."


Wiele z nas chce mieć zwierzątko. Jednak posiadanie zwierzęcia to nie tylko przyjemności, ale i mnóstwo obowiązków. Przed podjęciem decyzji, czy faktycznie jesteśmy na nie gotowi, dobrze byłoby dowiedzieć się jak zmieni się życie po dołączeniu nowego członka rodziny i czy faktycznie temu podołamy.


 "Psy lubią rutynę, a dzieci zarówno nasze, jak i psie lepiej funkcjonują, wiedząc, co po czym nastąpi."
 
Autorki stworzył poradnik dla tych, którzy pragną zaprosić do swojego życia przyjaciela na czterech łapach. Z książki można dowiedzieć się jak przygotować się na przyjęcie psa w domu, co jest potrzebne, a co nie, jakie zasady powinny panować, czego uczyć psa, a czego nie, jak prawidłowo budować z nim relację, jakie problemy mogą się pojawić i jak sobie z nimi poradzić.
  


"Człowiek nie kojarzy się ze spokojem, a z pobudzeniem."

Przyznam szczerze, że chociaż od dziecka miałam kontakt z psami, bo był one u mnie w domu, to nigdy sama nie miałam okazji być za takiego psa odpowiedzialna i świadomie się nim zająć. Z tego też powodu niewiele o tym wiem. Dlatego sięgnęłam po ten poradnik, by dowiedzieć się czegoś lepiej i przygotować na ewentualne posiadanie pieska w przyszłości. Bardzo mi się tu spodobało jak autorka uświadamiała pewne absurdalne zachowania, takie jak szykowanie wyprawki dla psa, który ma się dopiero pojawić. Ludzie często kupują szelki w bałwanki, różne gadżety, które później wcale się nie przydają. Autorki pokazują, że nie ma to żadnego sensu, bo wtedy nie myślimy o psie, tylko o sobie, bo go nie znamy, nie wiemy co mu się spodoba. Z kolei były też fragmenty, z którymi się nie zgadzałam, np. to, że psy nie powinny wykonywać żadnej pracy. Zupełnie się z tym nie zgadzam. Nie widzę nic złego w psach policyjnych czy psach przewodnikach, o ile mają zapewnione odpowiednie warunki i nie dzieje się im żadna krzywda. Nie podobało mi się też zbyt częste porównywanie psów do ludzi. Dobrze, że zostłay pokazane różnice i podobieństwa, ale było tego zbyt wiele i po jakimś czasie czułam przesyt. 

Podsumowując, uważam że książka posiada trochę wad i z niektórymi twierdzdeniami można się nie zgodzić, ale również można się z niej dużo nauczyć.

Za poradnik serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sensus.

Moja ocena:
6/10

3 komentarze:

  1. Raczej nie planuję sięgać po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama mam czworonoga i dużo poradników o psach czytam. Może kiedy i wpadnę na ten.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Twojemu pieskowi spodobała się książeczka 🌲🌲💗

    OdpowiedzUsuń