środa, 30 października 2019

Dni naszego życia

Tytuł: Dni naszego życia. Część druga
Autor: Małgorzata Mikos
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 342
Wydawnictwo: Novae Res

"Nim staniemy się wiecznymi czasu oraz świata niewolnikami, wiedz, że zachowam w pamięci twój obraz, słowa i tę chwilę. Będę się nimi delektować za dnia i w nocy aż po wsze czasy, bo jesteś mym słońcem, księżycem i gwiazdą na niebie
wskazującą drogę. Jesteś wszystkim, czego człowiek może pragnąć, by żyć. Moją drogą, moim domem, moją duszą, moim życiem, moim wszystkim."

Jak cienka jest granica między przeszłością a teraźniejszością, między dobrymi a złymi wspomnieniami? Co tak naprawdę jest w życiu najważniejsze?

Odpowiedzi na te pytania poznaje Dziewczyna podczas kolejnych spotkań i szczerych rozmów z Piotrem, który kawałek po kawałku odsłania przed nią skrywane przez lata tajemnice. Za pomocą słów, listów i fotografii na parę chwil ożywają czasy, które, choć dawno minęły, w jego umyśle wciąż są żywe i pełne barw. Gdy wydaje się, że wszystko zmierza ku lepszemu, nadchodzi dzień, którego żadne z nich się nie spodziewa. Dzień, który zmienia wszystko, pozostawiając jedynie wspomnienia i żal.*


"Czy do tej pory żyłam, czy może jedynie trwałam?"

„Dni naszego życia” to chwytająca za serce opowieść o życiu i śmierci, miłości i przyjaźni, o samotności, która podąża za nami krok w krok. To słodko-gorzka historia o kruchości ludzkiego życia i o sile wspomnień, które pozostają z człowiekiem aż do jego ostatnich chwil. *  




"Prawdziwi Przyjaciele nigdy nie odchodzą, pewna ich część pozostaje we wspomnieniach i w sercu." 

Poprzednia część nie zrobiła na mnie wrażenia, wydawała mi się trochę nudna. Tym razem było zupełnie inaczej. Nie spodziewałam się niczego wielkiego, a właśnie to ta część mnie poruszyła. Pan Piotr to niesamowity człowiek z historią swojego życia. Ta historia uświadamia tak wiele, pokazuje co jest najważniejsze w życiu i jak to życie jest kruche... Sama ostatnio straciłam bliską osobę... w połączeniu z tą książką, widzę jak cenna jest każda chwila. Wiem, że chcę przeżyć wszystko jak najlepiej.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
8/10   

*opis wydawcy 

3 komentarze:

  1. Nie jestem do końca przekonana. Jeszcze muszę się zastanowić, zwłaszcza, że nie czytałam pierwszego tomu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więc tę również na pewno przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja, choć nie jestem wielbicielką takich opowieści, wiem, komu by się spodobała i nie zawaham się jej polecić;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń