wtorek, 15 października 2019

Złodziej dusz

Tytuł: Złodziej dusz
Cykl: Mistrzowie Polskiej Fantastyki (38)
Autor: Aneta Jadowska
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Fabryka Słów

"Uratowałam kogo się dało, oddałam moce komu się dało i dalej, zdana sama na siebie i obecnego tu diabła, pokuśtykałam lizać rany. Och, wiem, mogło być gorzej, mogliście dać mi jakiś pierścień i wskazując na wschód, powiedzieć, że trzy tysiące kilometrów dalej jest Mordor, ale i tak łatwo nie było."

Stado nadprzyrodzonych, morderstwa i śledztwo - to zdecydowanie nie jest kolejne love story. *

  
"- Nie wierz we wszystko co o mnie słyszysz. Chyba, że słyszałeś, że jestem wspaniała, wtedy muszę potwierdzić, że plotki nie są przesadzone.

Oto Dora Wilk – policjantka i wiedźma w jednym. Do obu stron osobowości podchodzi śmiertelnie poważnie, przez co ma ręce pełne roboty i podwójną porcję kłopotów. W Toruniu w dziwnych okolicznościach ginie staruszka. W alternatywnych miastach giną magiczni i to Dorę wybrano, by rozwikłała zagadkę. Razem z ekipą do zadań specjalnych: aniołem i diabłem wkracza do akcji. Jedno jest pewne – nie będzie grać zgodnie z regułami. *


"Jeśli dziś myślicie, że jestem trudna w kontaktach, cieszcie się, że nie znaliście mnie, kiedy byłam nastolatką." 

Dora Wilk to świetna babka. Ma chyba wszystkiego po trochę z każdej z nas. Jest oryginalna, zadziorna, przebojowa i zaradna, a czasami pokazuje, że także ma i coś z księżniczki. W tej serii brakowało mi właśnie takich bohaterek, a takie właśnie uwielbiam. Historia jest bardzo ciekawa, ale najlepszą jej częścią jest właśnie Dora. To ona wszystko napędza i sprawia, że dużo się dzieje, że ma się ochotę poznawać kolejne wydarzenia. Jak do tej pory, to chyba najlepsza książka tej serii.

Moja ocena:
10/10

*opis wydawcy  

3 komentarze:

  1. Na pewno znajdzie wielu swoich zwolenników ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Całą twórczość Pani Jadowskiej mam w planach i to nieodległych :) Za mną już dwie pozycje, ale niestety z trzecią musze poczekac aż skończy się remont mojej biblioteki :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że przedstawiona w opisie fabuła zaciekawia i jednocześnie dziwi. Niezły mix zarówno w kwestii postaci jak i...światów;) Nie powiem, jak wpadnie w moje czytelnicze łapki to zapewne przeczytam:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń