poniedziałek, 28 października 2019

Ludzie potrafią latać

Tytuł: Ludzie potrafią latać
Autor: Agnieszka Lignas-Łoniewska & Małgorzata Warda & Alicja Sinicka & Magdalena Knedler & Anna Szafrańska & Anna Kasiuk & Jolanta Kosowska & Daniel Koziarski & Daniel Radziejewski & Rafał Cichowski
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 332
Wydawnictwo: Novae Res




"Odstawiłam niedokończone ciasto na schody i pobiegłam na górę. Dawniej sądziłam, że wszystko, co najpiękniejsze, znajduje się tylko w marzeniach, a teraz jasno widziałam, że ja to wszystko mam."


Nie często sięgam po zbiory opowiadań. Zazwyczaj wolę dłuższe historie, w które mogę zagłębić się na długie godziny. Jednak ten nietypowy tytuł, przepiękna, delikatna okładka i zachęcający cytat na okładce ostatecznie mnie przekonały. Czy to był dobry wybór?

  
"Z Glonojadem na mózgi się zamieniłaś?"

Ludzie potrafią latać to zbiór dziesięciu opowiadań o pozytywnym zabarwieniu. Każde z nich, napisane przez innego autora, jest inne. Do jednych wkrada się melancholia, inne kipią humorem. Tematy poruszane przez autorów są poważne, śmieszne, a czasami wręcz niewiarygodne i zawsze kończą się w niebanalny sposób.

  
"Brawo, dziesięć punktów dla Slitherinu, Malfoy." 

Przypadkowo znaleziony na plaży plecak, ponowne spotkanie miłości z młodości, różowy aligator, czy zaskakujący finał sportowej rywalizacji... Część opowiadań urzekła mnie i czytało mi się je z niekłamaną przyjemnością. Większości jednak czegoś brakowało, czasami mnie irytowały i nie widziałam w nich nic pozytywnego. Z tego też powodu nie do końca pasowały do tej książki, która miała w swoim zamierzeniu nieść pozytywne przesłanie. Niemniej jednak każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Novae Res.

Moja ocena:
7/10   

4 komentarze:

  1. dość ciekawa pozycja, może kupię ją komuś na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz bardziej przekonuje się do tej formy wypowiedzi, a ten zbiór opowiadań bardzo mnie ciekawi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. W tym roku zaciekawiła mnie parę zbiorów opowiadań. O tym już słyszałam i możliwe, że dam mu również szansę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  4. Zbiory opowiadań mają to do siebie, że nie zawsze trafią w gusta czytelnika - zwłaszcza, gdy autorów jest kilku.
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń