sobota, 26 października 2019

Jesteś wartościowa!

Tytuł: Jesteś wartościowa! 10- tygodniowy trening doceniania siebie
Autor: Małgorzata Trzaskowska
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 192
Wydawnictwo: Sensus


"Była sobie kiedyś dziewczynka, która bardzo się starała nikomu nie sprawić przykrości. W domu rodzice oczekiwali od niej posłuszeństwa, a ona bardzo się starała spełnić te oczekiwania, bo wtedy zbierała pochwały i czuła się akceptowana. Czasami trudno było jej się podporządkować, zwłaszcza gdy zmuszano ją do zrobienia czegoś, czego zrobić nie chciała (...)."

Kobiety. Jesteśmy prawie jak anioły. Z uśmiechem na twarzy podejmujemy najcięższe zawodowe wyzwania i realizujemy je bez mrugnięcia okiem. Opiekujemy się wszystkimi dookoła i szczerze się cieszymy, gdy nasza troska przynosi pozytywne efekty. Jesteśmy miłe, cierpliwe, jak ognia unikamy kłótni i konfliktów. Stajemy na głowie, by nas doceniono. A gdy to wreszcie nastąpi - dostrzeżemy podziw w czyichś oczach, usłyszymy szczery komplement, awansujemy albo otrzymamy podwyżkę - czujemy się jak oszustki. To nie moja zasługa, każdy na moim miejscu zrobiłby to samo, realizowałam tylko powierzone mi obowiązki...*
  

"Bądź dla siebie dobra."


Twoje sukcesy nie są ani kwestią przypadku, ani efektem działania czynników zewnętrznych, ani niczego innego, co jest poza Tobą. To nie inni, to Ty jesteś wartościowa, inteligentna, wykształcona, mądra i skuteczna. To nie w innych, a w sobie powinnaś szukać przyczynków do spełnienia i życiowej satysfakcji. To wewnątrz Ciebie bije źródło samoakceptacji. A że ktoś czasem spojrzy krzywo? Że ktoś Cię nie doceni? Machnij na to ręką. Nie jesteś batonikiem czekoladowym i nie musisz smakować wszystkim. Ważne, abyś smakowała samej sobie. Ważne, abyś w końcu zaakceptowała siebie.*


"Jestem wartościowa, niezależnie od czyjejkolwiek akceptacji."

Ty. I Ty. I Ty. I Ty również. Jesteś wartościowa. Jesteś niesamowita. Jesteś cudowna. Jesteś piękna. Odnosisz sukcesy. Uwierz w siebie. Nie podnoś sobie poprzeczki. Wyrażaj własne zdanie. Ta książka to pierwszy krok do zaakceptowania i pokochania siebie, do poznania siebie. Teraz nie mam już jakiegoś dużego problemu w zaakceptowaniu siebie i poczucia własnej wartości, ale z czystej ciekawości sięgnęłam po książkę. I było warto. Bo dzięki niej zobaczyłam, że pod pewnymi względami popełniam błędy, często denerwuję się, kiedy popełniam błędy i dążę do perfekcjonizmu i czasami boję się wyrażać swoje zdanie, wolę wtopić się w tło, zamiast błyszczeć. Ta książka nauczyła mnie dystansu do siebie, spojrzenie na wszystko z trochę innej perspektywy i uważam, że ma szansę pomóc wielu kobietom borykającym się z brakiem wiary w siebie i nie potrafiącym zobaczyć własnej wartości.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sensus.

Moja ocena:
8/10

*opis wydawcy

3 komentarze: