poniedziałek, 25 czerwca 2018

30 dni do zmian

Tytuł: 30 dni do zmian
Autor: Edyta Zając
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 240
Wydawnictwo: Sensus

"(…) bogactwo, to stan umysłu, a nie konta. Osoby bogate to takie, które robią w swoim życiu dokładnie to, czego chcą – wykonują wymarzony zawód, spotykają się z ludźmi, z którymi chcą się spotykać, rozwijają swoje, a nie czyjeś pasje – są pełni satysfakcji i szczęścia bez względu na różne wydarzenia, jakie dzieją się w ich życiu."

Każdy w swoim życiu przechodzi kiedyś kryzys. Zawodowy, miłosny, osobisty... Wtedy każdy pragnie zmienić coś w sobie, w życiu, by znowu być szczęśliwym, by zacząć wszystko na nowo. Ja często tak mam i chociaż mam wrażenie, że ciągle coś ulepszam, nie potrafię w pełni cieszyć się życiem.

  

"Jeżeli chcesz rzeczywiście zmienić wiele obszarów swojego życia, musisz robić kolejne kroki każdego dnia. Powinieneś zaczynać dzień i kończyć go tak, aby poczuć różnicę."

Chcesz zmienić swoje życie? Chcesz znowu mieć cel, poczuć sens i odzyskać radość życia? Bardzo dobrze! Potrzeba zmiany to pierwszy krok do sukcesu. W tym programie nie ma znaczenia jaki sukces chcesz osiągnąć, ale o to, by zmienić sposób myślenia, skierować się w stronę własnych marzeń i przestać realizować cudze cele. Miesiąc Twojej zmiany podzielony został na cztery etapy.
  • Tydzień wyrzucania zbędnych rzeczy
  • Tydzień próbowania czegoś nowego
  • Tydzień perfekcyjnego stylu życia
  • Tydzień planowania i organizacji
  

"Zmiany nie następują od razu." 

30 dni do zmian to ciekawy poradnik wyłącznie dla osób, które kompletnie chcą coś zmienić w swoim życiu, a nie wiedzą do końca co i nie wiedzą jak się za to zabrać. Dla mnie był on trochę zbyt mało rozbudowany i zbyt ograniczający. Wyrzucanie zbędnych rzeczy? Od czasu do czasu to robię. Przeglądam rzeczy, kiedy zrobi mi się w nich bałagan i po prostu część z nich wyrzucam. Próbowanie czegoś nowego? Jeśli mam ochotę posłuchać nowej muzyki, czy przeczytać książkę innego gatunku to to robię. Nie muszę robić tego tylko po to, że taki tydzień zaplanowała dla mnie autorka książki, jeżeli nie mam na to ochoty. A perfekcyjny styl życia? Już od pół roku zmieniłam swoją dietę- unikam soli, cukru i tłuszczu zwierzęcego, staram się jeść ryż i kasze. A planowanie i organizacja? Robię to razem z moim Bullet Bookiem od początku tego roku. Poradnik oczywiście nie jest zły, bo świetnie motywuje i rzeczywiście pomaga zmienić życie, ale tylko tym osobom, które jeszcze nie zaczęły tego robić. U mnie niestety się nie sprawdził.

Za egzemplarz serdecznie dziękuję Wydawnictwu Septem.

Moja ocena:
6/10  

3 komentarze:

  1. Czasami sięgam po poradniki, ale nie wiem czy się skuszę na ten. Może kiedyś. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie poradniki, ale...właściwie wszystkie piszą to samo i w tej samej formie. Zatrzymuję się tylko przy takich, które wnoszą coś nowego...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń