wtorek, 12 czerwca 2018

Instrukcja Obsługi Kobiety

Tytuł: Instrukcja Obsługi Kobiety
Autor: Katarzyna Miller & Suzan Giżyńska
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 220
Wydawnictwo: Zwierciadło



"Tak, musisz być silna. Gdyby teraz ktoś do mnie zadzwonił i wygadywał jakieś szalone słowa, wiedziałaby, że to jego szaleństwo, nie moje. Ktoś ma zły dzień i mu odwala. Spróbuję się tym zająć, ale najpierw czeka na mnie to śniadanie."


Kobiety często są obiektem żartów jako istoty, których nie da się zrozumieć. Tak, to prawda, bywamy skomplikowane i rzeczywiście nie raz same zachodzimy w głowę o co nam chodzi i no cóż, bywa, że nie potrafimy same ze sobą wytrzymać. Ale nie wszystko jest takie straszne jak się początkowo może wydawać. szczególnie, kiedy mamy przy sobie dobrą instrukcję.

  
"Kobiety są różne i mogą różnie oczekiwać różnych rzeczy."

Często nie tylko mężczyźni nie rozumieją kobiet, ale także i same kobiety mają z tym problem. Autorki książki, Katarzyna Miller i Suzan Giżyńska opracowały odpowiedzi na często zadawane pytania. Instrukcja Obsługi składa się z trzydziestu rozdziałów, czyli odpowiedziały aż na trzydzieści pytań. Każdy z nich zawiera krótką odpowiedź, dłuższe rozważenie problemu przez autorki w formie rozmowy i afirmacje, które skupiają się przede wszystkim na naładowaniu pozytywnymi emocjami pomagającymi w walce ze swoimi słabościami i niepewnościami.


"Cenię każdy dzień i każdą chwilę mego życia." 

Jakiś czas temu czytałam Instrukcję Obsługi Faceta, która pomogła mi zrozumieć kilka rzeczy, które ułatwiły mi z nim życie. Kiedy miałam okazję sięgnąć po Instrukcję Obsługi Kobiety, nawet się nie wahałam. Byłam bardzo ciekawa czym mnie zaskoczy, bo zawsze miałam wrażenie, że jestem zupełnie inna niż większość ludzi. Stwierdziłam, że pomoże mi zrozumieć mnie samą, a także wytłumaczyć niektóre rzeczy mojemu mężczyźnie. I rzeczywiście, nie zawiodłam się. Może nie zaskoczyła mnie jakoś specjalnie, bo niby zdawałam sobie z tego wszystkiego sprawę, co w niej przeczytałam, ale nad niektórymi rzeczami nie zastanawiałam się i pomimo że niby to wszystko wiedziałam, to jakoś nie miałam tego aż tak dobrze przyswojonego i właściwie wytłumaczonego i ułożonego w świadomości. Bardzo się cieszę, że mogłam po nią sięgnąć, bo rozjaśniła mi trochę niejasności i pomogła lepiej zrozumieć siebie.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Zwierciadło.

Moja ocena:
9/10   

5 komentarzy:

  1. Mój mężczyzna ciągle powtarza mi, że do kobiety powinna być dołączona instrukcja. W takim razie, dam mu do przeczytania tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tego typu książki ;) zawsze można się czegoś ciekawego z nich dowiedzieć!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o niej wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna publikacja, poluję na nią właśnie:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń