poniedziałek, 25 czerwca 2018

Dopóki nie zjawiłaś się ty

Tytuł: Dopóki nie zjawiłaś się ty
Tytuł oryginału: Until you
Cykl: Fall Away (1.5)
Autor: Penelope Douglas
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 372
Wydawnictwo: Editio


"Byłeś moją burzą, moją chmurą gradową, moim drzewem w ulewie. Kochałam te wszystkie rzeczy i kochałam ciebie. Ale teraz? Jesteś jak pieprzona susza. Myślałam, że palanci jeżdżą tylko niemieckimi samochodami, ale okazało się, że dupki w Mustangach też mogą zostawić blizny."

Tate i Jared znają się od dzieciństwa. Od tego też czasu są nierozłączni. Łączy ich niebywała przyjaźń. Znają się jak mało kto. Gotowi są dla siebie zrobić wszystko. Wszystko to trwa do pamiętnych wakacji, które chłopak postanowił spędzić z ojcem. Wrócił z nich odmieniony. Przestał być tym słodkim chłopcem. Stał się dręczycielem...


"To chwila, kiedy wiesz, że możesz mieć to, czego chcesz, jeśli będziesz na tyle odważny by o to poprosić. To tylko ułamek sekundy, gdy wszystko może się zmienić, ale jesteś tchórzem, ponieważ zbyt boisz się zaryzykować odrzucenia.

Od tej pory chłopak robi wszystko, aby zniszczyć życie Tate. Rozpuszcza o niej przeróżna plotki, zniechęca chłopaków do umawiania się z nią na randki, ośmiesza ją. Przez to wszystko w bardzo niedługim czasie życie towarzyskie dziewczyny popada w ruinę. Jednak pewnego lata, dziewczyna wyjeżdża na rok do Francji i również wraca odmieniona. Już nie jest tą szarą myszką, która na każdym kroku obawia się ataku czy jakiejkolwiek porażki. Od teraz Tate nie jest bierną ofiarą ale twardą pięknością, która potrafi odeprzeć każdy atak. Jared od razu zauważa tę zmianę i ciągle myśli o dziewczynie, ale już nie w ten sam sposób... 


"Popełnij błąd, przyznaj się do niego i rusz dalej." 

Dopóki nie zjawiłaś się ty idealnie wpisuje się w nurt New Adult. Jest piękna młoda dziewczyna. Jest przystojny młody chłopak. Mamy też pierwszą gorącą miłość, a także wiele problemów ludzi stojących u progu dorosłego życia. Pomimo tego, że schemat w tej powieści jest zachowany, autorce udaje się od niego miejscami uciec i sprawia to efektowne wrażenie. 
Kreacja bohaterów wypadła fenomenalnie. Jared jest dosyć ciekawą postacią. Ma za sobą trudne chwile.O ile, początkowo w poprzednim tomie, wydawał się dupkiem, tym razem już mniej więcej wiemy przez co przeszedł i mamy szansę poznać go od tej dobrej i trochę zagubionej strony. Tate też zyskuje ogromną sympatię. Jest świetną dziewczyną. Ponadto jest postacią pełną emocji. Do tego te jej cięte riposty i to jak reaguje na nie Jared... Ach!
 
 
 "Zaufaj jej wszystkim, a zwłaszcza swoim sercem."

Dopóki nie zjawiłaś się ty to historia Tate i Jareda, ta sama co w Dręczycielu, ale tym razem przedstawiona z perspektywy chłopaka. Nie sądziłam, że zrobi na mnie tak wielkie wrażenie, bo już przecież niby wszystko się wyjaśniło, nie sądziłam, że coś mnie zaskoczy. A zaskoczyło. Autorka pokazała trochę rzeczy, o których nie wiedziałam, albo zwyczajnie zapomniałam, bo Dręczyciela czytałam chyba pond rok temu. Powieść zabrała mnie do innego świata... Cudownego świata. Tak bardzo realnego. Zwyczajne amerykańskie liceum, niegrzeczni chłopcy, piękne dziewczyny, szalone imprezy, szybkie auta, głośna muzyka, cięte riposty... Z czegoś tak zwykłego autorka potrafiła stworzyć tak niezwykłą książkę. Pochłonęła mnie do reszty. Jest jedną z najlepszych historii miłosnych z jaką miałam okazję się spotkać.

Za tę wspaniałą książkę gorąco dziękuję Wydawnictwu Septem.
Moja ocena:
10/10
(a nawet 40/50)

8 komentarzy:

  1. Aktualnie mam ochotę na inne książki 😊

    Pozdrawiam serdecznie,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna, lekka seria:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dręczyciel mi się podobał, więc tę również przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja - wydaje się idealna na wyjazd wakacyjny :)
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Wysoka nota, niegrzeczny chłopcy w książkach zawsze porywaja ;> wydaje się być fajna książka na letni wieczór, z przyjemnościa zapoznam się najpierw z dreczycielem ;>

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę przeczytać, bo ,,Dręczyciel" był świetny!!! <3 <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja widziałam w zapowiedziach książkę, ale nie czytałam opisu i sądziłam, że to jakaś nowa historia. Ale czytałam Dręczyciela i mi się ksiązka podobała, więc z chęcią przypomnę sobie historię z innego punktu widzenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka jest świetna, uwielbiam ją. <3
    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń