czwartek, 9 lipca 2020

Nawyki Bogatych i Biednych

Tytuł: Nawyki Bogatych i Biednych
Tytuł oryginału:Rich Habits Poor Habits
Autor: Tom Corley & Michael Yardney
Cykl: Inwestuj w siebie (2)
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 312
Wydawnictwo: Kompania Mediowa

"W dawnych czasach górnicy zabierali pod ziemię kanarki, by ostrzegały przed zagrożeniem. Kiedy kanarek padł, górnicy uciekali, zdając sobie sprawę, że ich życiu grozi niebezpieczeństwo. Ubodzy są dzisiaj kanarkiem dla społeczeństwa, ostrzegając przed zbliżającym się zagrożeniem dla gospodarki i życia."

Praktycznie każdy z nas chciałby być bogaty i w sumie prawie każdy z nas bogaty jest. Jednak dla każdego bogactwo jest czym innym. Autorzy przekonują, że bogatych biednych różnią nawyki. Czy rzeczywiście tak jest?

  
"Bać się trzeba tylko strachu."

Autorzy od lat analizowali praktyki ludzi sukcesu. Podobno sukces tkwi w nawykach bogatych, które każdy powinien nabyć. Nie powinno się wydawać pieniędzy na swoje zachcianki i przyzwyczajenia, a inwestować ich, by mogły się mnożyć. Według autorów to wszystko jest proste, ale czy rzeczywiście?


"Codziennie będę ćwiczyć cierpliwość." 

No cóż, mnie ta książka i teorie autorów nieszczególnie przekonały. Czy były tam wartościowe rady? Tak. Z pewnością nie muszę kupować wszystkich rzeczy, które kupuję, ale nie zainwestuję ich w nieruchomość, bo nie mam aż tyle pieniędzy, a nawet gdybym te pieniądze chciała zainwestować, to chyba tylko w domek dla lalek. Nie każdego z nas stać na takie inwestycje. A to, że nie muszę z przyzwyczajenia wszystkiego kupować, a wręcz nie powinnam to wiedziałam i wcześniej. Nie wiem, może komuś ta książka pomoże się rozwinąć, bo jest w niej trochę ciekawych porad, ale nie wiem czy uda mu się dzięki niej dojść do bogactwa.

Za książkę serdecznie dziękuję Wydawnictwu.

Moja ocena:
5/10  

3 komentarze:

  1. No, cóż, tym razem książka kompletnie nie trafia w moje gusta, więc spasuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również podziękuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że ciebie w ta książka i teoria autorów nie przekonały. Ja raczej nie będę jej czytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń