poniedziałek, 5 lutego 2018

Cud Na Piątej Alei

Tytuł: Cud na Piątej Alei
Tytuł oryginału:
Cykl: Pozdrowienia z Nowego Jorku (3)
Autor: Sarah Morgan
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 303
Wydawnictwo: HarperCollins

"Babcia uwielbiała słuchać opowieści Evy o jej romantycznych zauroczeniach. Chciałaby, żeby dziewczyna spotykała się z ludźmi, nawet jeśli jej trochę smutno. Początkowo Eva próbowała, ale ostatnio jej życie towarzyskie sprowadzało się do kontaktów z przyjaciółkami i wspólniczkami w interesach: Paige i Frankie."

Eva jest nieuleczalną romantyczką. Patrzy na ludzi i świat przez różowe okulary. Wierzy także w szczęśliwe zakończenia, pomimo, że sama takiego jeszcze nie doznała. Od śmierci babki jest jej bardzo ciężko. Kochała babunię najbardziej na świecie i teraz dotkliwie odczuwa jej stratę. Stara się robić tak, by jej nie zawieść, by babcia mogła być z niej dumna. Eva jest bardzo samotna. Nie ma już rodziny i ciągle nie może znaleźć drugiej połówki. Do tego nadchodzi Boże Narodzenie, a wtedy nikt nie powinien być sam... W liście do Świętego Mikołaja prosi o romans. Nie wie jeszcze jaką niespodziankę przygotował dla niej los...

  
"Marzenie jednej osoby jest koszmarem drugiej.
Wszystko jest kwestią perspektywy.

Przed świętami, zaprzyjaźniona staruszka prosi ją o usługę. Ma udekorować na święta mieszkanie jej wnuka i zapełnić lodówkę, który obecnie przebywa w rodzinnej posiadłości. To praca idealna dla dziewczyny. Eve uwielbia święta i dekoracje, a także gotować. Do tego sprawi radość staruszce, która przypomina jej ukochaną babunię. Jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem. Mężczyzna okłamał rodzinę. Wcale nie pojechał wyjechał. Wciąż znajduje się w swoim mieszkaniu. W zamian za milczenie, zgadza się, by Eve wykonała swoje zadanie. Zbieg okoliczności sprawia, że dziewczyna musi pozostać w mieszkaniu na dłużej, bowiem nad Nowym Jorkiem panuje potworna śnieżyca. 

  
"Żaba to żaba, a nie książę w przebraniu.

Zamknięta w jednym mieszkaniu z cynicznym i przepełnionym pesymizmem autorem kryminałów, których Eva nie cierpi, staje się dla Lucasa natchnienie. To dzięki jej ciągłej paplaninie mężczyzna może pisać. Eve gotuje dla niego pyszne posiłki. Zaczynają spędzać ze sobą więcej czasu. Eve pragnie miłości i szczęśliwego zakończenia. Lucas, obdarty ze złudzeń, wciąż rozpamiętujący swą zmarłą żonę i utraconą miłość, zamyka się w sobie i nie pozwala dopuścić do siebie tego optymizmu. Eve jednak coraz częściej zajmuje jego myśli...

  
"Ich spojrzenia się spotkały, a ona zauważyła, że jego oczy nie były czarne, ale miały kolor ciemnobrązowego aksamitu." 

Cud na Piątej Alei to niezwykle klimatyczna i urzekająca książka. Podobnie jak przez Zachód w Central Parku, straciłam przez nią noc. Zaczęłam czytać ją wieczorem, skończyłam w nocy. Oczywiście nie żałuję. Obudziłam się rano i na nowo zaczęłam czytać zaznaczone fragmenty. Bardzo polubiłam bohaterów. Początkowo Lucas nie przypadł mi do gustu i zastanawiałam się czy ma szansę się to zmienić. Bałam się, że zepsuje mi to ogólne wrażenie książki. Szybko jednak przekonałam się do niego, a on sam podbił moje serce. Eve oczywiście zyskała moją sympatię od razu, a właściwie to nawet już w poprzednim tomie. Sama jestem nieuleczalną romantyczką i czułam się jakby ona była moją siostrą bliźniaczką, trochę bardziej optymistyczną ode mnie. 

Za książkę gorąco dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.

Moja ocena:
10/10  

4 komentarze:

  1. Zapowiada się całkiem fajna książka!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę,że warto skusić się na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, że tak ci się podobała :D Chętnie po nią sięgnę w wolnej chwili :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dla mnie ta książka, trochę szkoda mi na nią czasu. :) Ale grunt, że tobie się podobała.

    potegaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń