niedziela, 25 marca 2018

Dziewczyna ze snów

Tytuł: Dziewczyna ze snów
Autor: Michał Gałwa
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 384
Wydawnictwo: Novae Res


"We śnie emocje pojawiają się i ulatniają tak szybko, że ciężko
 nad nimi zapanować. Ale one
 mają na nas wpływ. Jedna 
sekunda nieświadomego strachu 
uwolni wszystkie twoje obawy, 
ukazując to, czego boisz
 się najbardziej."

 
 Z pewnością wiecie, że raczej unikam thrillerów, bo to nie moja bajka. Zdarza się jednak tak, że mam ochotę na zmiany i szukam czegoś innego. Kiedy zobaczyłam Dziewczynę ze Snów, coś mnie do niej przyciągnęło i postanowiłam dać jej szansę. Czy było warto?



"Piekło jest straszne, ale do wszystkiego się można z czasem przyzwyczaić."

Jake Hopkins przeprowadza się do Iglastych Wzgórz, rodzinnego miasteczka zmarłej w tajemniczych okolicznościach matki. Siedemnastolatek nie marzy o niczym innym jak tylko nie wyprowadzać się tam. Jest to bardzo nudne miejsce z jego perspektywy. Na dodatek nigdy nie czuł więzi z matką, bo zmarła zaraz po porodzie. Ojciec też nigdy o niej nie chciał opowiadać, więc była ona dla niego zupełnie obcą osobą. 

Chłopak, od kiedy pamięta ma senne koszmary, które nawiedzają go każdej nocy. Po przeprowadzce do Iglastych Wzgórz, zaczynają się one zmieniać w koszmary na jawie. Jake poznaje w nich swoją mroczną stronę. W jego głowie rodzi się wiele pytań, wątpliwości, a także strach. Chłopak zastanawia się do czego jest zdolny i kim była jego matka, a także co z tym wszystkim wspólnego ma Lucy, dziewczyna ze snów. Przerażony Jake postanawia rozwikłać nurtujące go zagadki i odkrywa, że rodzinne miasteczko matki nie jest takie jakie mu się początkowo wydawało. 



"Zaczęło do mnie docierać, że to jakaś forma snu, a ja straciłem przytomność."

Rzeczywistość przeplata się ze snami. Już kiedyś spotkałam się z taką konstrukcją i zrobiła na mnie piorunujące wrażenie. Tym razem było tak samo. Sny mają w sobie coś niezwykłego co od dawna mnie fascynowało i za każdym razem, kiedy trafiam na coś takiego, jestem zafascynowana. Powieść trzyma w napięciu i jako, że ja jestem dosyć strachliwą osóbką, bywały momenty, że bałam się trochę czytać, ale z drugiej strony to tylko podsycało moją ciekawość. Historia została bardzo ciekawie skonstruowana, bohaterowie dobrze wykreowani, wątki świetnie dopasowane, a całość spójna. Pomimo że nie jestem fanką tego gatunku, doceniam jej walory i zdecydowanie polecam.

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Novae Res.
Moja ocena:
8/10

3 komentarze:

  1. Lubię historie gdzie sen przeplata się z rzeczywistością więc tytuł będę miała na uwadze.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. STOSUJ SIĘ DO SZYBKIEGO I WYGODNEGO POŻYCZKI

    Czy potrzebujesz pożyczki. Jesteśmy legalnym i gwarantującym pożyczkodawcę. Jesteśmy firmą z pomocą finansową. Pożyczamy fundusze osobom potrzebującym pomocy finansowej, które mają zły kredyt lub potrzebują pieniędzy na opłacenie rachunków, aby inwestować w biznes. Chcę użyć tego medium, aby poinformować Cię, że udzielamy rzetelnej pomocy beneficjentowi. Chętnie zaoferujemy Ci pożyczkę. Skontaktuj się z nami przez e-mail: davis_credit100@yahoo.com

    Numer telefonu: +1 (712) 600 2838
    WhatApp Number: +1 (712) 600 2838
    Pani Wanda Davis

    OdpowiedzUsuń